Ulhaný Němec natočen: Privát zatajuje závady TSI motoru, vyhrožuje právníkem a ADAC. České kupce ojetiny má za blázny

Další z příběhů dokazujících, že pravidlo „důvěřuj, ale prověřuj“ má v obchodech s ojetými auty opravdu speciální význam. A to i u seriozně vypadajícího Němce.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto
                   

Následující díl s videem Davida Kubrta je přiznám se možná nejsilnější, co jsem od něj kdy viděl. A že jich bylo. Turci, Albánci, Chorvaté, všichni možní handlíři s teplou vodu a auty k tomu, všechny možné podvody a podvůdky, všichni ti opálení kluci s hromadou aut na malém dvorku – to všechno už tady bylo. Až jsem si skoro myslel, že už mně nemůže nic překvapit. Může, samozřejmě. A to ještě navíc tak, že z toho malinko mrazí, a přiměje vás to skutečně uvěřit jedné jediné věci: a sice že věřit se nedá vůbec nikomu. Zrovna tento ulhaný privátní prodejce měl české kupce ojetiny za blázny.

Vystřízlivění z německé serioznosti během chvilky

David navíc v tomto videu použil netradičně časovou smyčku, a my tedy vidíme výsledek dřív, než se dostaneme k samotnému průběhu celého obchodu. A to přitom vůbec nejde o Porsche, Aston Martin nebo S-Klasse od Mercedesu. Nikoli, jde o úplně obyčejný, 14 let starý VW Touran, to sice prostorné, ale bez špetky nápaditosti v designu exteriéru i interiéru vyrobené auto. Jestli jsem někdy nějaký VW bral jen jako opravdu nenápadnou (a nenápaditou) krabici na čtyřech kolech, byl to právě Touran.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto

Tento je navíc „v R-linu“, jak by řekli čeští fandové značky s V a W ve znaku. Podle popisu v perfektním stavu, „od privátu“, v tomto případě od „echt“ Němce v rodinném domku, první a jediný majitel, servis do posledního u VW. Co by se mohlo pokazit? V podstatě nic. Anebo také úplně všechno. Že mají TSI motory problémy s rozvody je obecně známá věc, a David několikrát ve videu zmíní svůj latentní odpor k tomuto typu zážehových jednotek od VW. Ale to na tom celém není zdaleka nejdůležitější.

Podvod v přímém přenosu

Nejdůležitější je, když vám po shlédnutí celého vyjde dojde, jak brutálně onen „echt deutsche Senior“ s Davidem vyběhnul. A jak se mu to navíc úplně ukázkově povedlo, neb pravděpodobně opravdu od samého počátku věděl, že ten motor je „načatý“. A že v určitých režimech zahlásí chybu snímač otáček vačkového hřídele, což úzce souvisí právě s kondicí rozvodového řetězu. A že kdyby tu chybu zahlásil ještě při prohlídce, z obchodu by nic nebylo.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto

Začalo to už tím, že motor byl teplý. Protože majitel zkrátka věděl, že kontrolka se při studeném motoru rozsvítí s větší pravděpodobností, než při teplém. A zdůvodnil to tím, že s autem „popojel, když vyjížděl z garáže“. To ale opravdu nezahřejete motor, pokud tedy nepopojíždíte z garáže deset kilometrů tam a deset zpátky. Navíc, auto bylo odhlášené. Čili zkrátka nastartoval a nechal to běžet. To mělo být první varování . Tím druhým mělo být to, jak majitel „zapomněl“, že někdy lakoval kapotu.

Telefonát je opravdu smutný příběh

Zkraťme to. Kontrolka se rozsvítila pár metrů poté, co auto v Čechách sjelo z vleku. Pochopitelně – mělo zcela studený motor. Následovala zkušební jízda, a Davidův telefonát majiteli. První den nic, nedovolal se. Druhý den už ano, a celý telefonát je ve videu. Popravdě, je to možná nejsilnější, a rozhodně nejsmutnější část celého videa. Současně ale nejvíc poučná. Protože naprosto krystalicky, v přímém přenose ukáže, jak někdo s někým „vyběhnul“ ohledně jeho vlastního, podvodného jednání.

iZdroj fotografie: Se souhlasem Kubrt Auto

Majitel neprojeví jediný náznak pochopení, nebo snad lítosti nad vzniklou situací. Neustále dokola opakuje to stejné, jak u něj to nebylo atd. Na Davidův návrh, že pokud bude rozvodový řetěz špatný, doveze mu auto zpět zareaguje tím, že na něj pošle právníka, ADAC atd. A že neexistuje, aby se auto vracelo. Tak to bychom měli. Víte, nebo s největší pravděpodobností víte, že jste prodali něco, co nebylo úplně v pořádku, a že jste tedy de facto někoho podvedli. Pošlete na něj ještě právníka? Dost šílené.

Závěr? Nedá se věřit nikomu, vůbec nikomu

Řetěz samozřejmě vytahaný byl, výměna celé rozvodové sady bratru 24 tisíc, včetně klínového řemene a dalších. Naštěstí klient, pro kterého se Touran vezl to vzal sportovně a zaplatil to, má tím pádem bezvadný, funkční automobil. Poučení? Ani tomu nejvíc serióznímu „německému dědovi“ nemůžete věřit, ani slovo. Nemůžete vědět, jestli na vás od samého počátku „neušil boudu“, a jakmile vás podvede, začne vyhrožovat právníkem. Zajímavá zkušenost. Jak byste se na místě Davida zachovali vy?

Jak byste se zachovali na místě Davida vy?

Zdroj: David Kubrt
Diskuze Vstoupit do diskuze
115 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články