Nemyslete si, že se jedná pouze o běžný sériový Kodiaq RS s 20palcovými černými koly pořízenými v obchodě s doplňky a odznakem ABT připlácnutým na zadní dveře, protože české SUV toho dostalo mnohem více.

TDI s Biturbem dostalo více koní i vyšší krouťák

Tunerská firma z německého Kemptenu dostala příležitost pracovat na 2,0-litrovém motoru se dvěma turbodmychadly a podařilo se jí zvýšit jeho výkon ze sériových 236 koňských sil a 500 newtonmetrů kroutícího momentu na 267 koní a velkorysých 540 Nm. Díky silnějšímu čtyřválcovému TDI nynídosáhne Škoda Kodiaq v RS kabátu rychlosti 100 km/h) za 6,8 sekundy, tedy o dvě desetiny sekundy rychleji než standardní verze. O nejvyšší rychlosti se úpravce nezmiňuje, ale připomínáme, že česká automobilka uvádí maximální rychlost 220 km/h.

Ještě před uvedením na trh udělala sériová verze rekord na Nürburgringu

Stejně jako všechny ostatní vozy Kodiaq RS SUV se i tento může pochlubit sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami, která má za úkol posílat sílu Bi-TDI na přední i zadní nápravu. Nejsilnější dieselová Škoda se ve své standardní podobě dostala na přední pozice motoristických magazínů – dokonce před oficiálním debutem – před více než rokem poté, co Sabine Schmitz dokončila kolo Zeleného pekla za rekordních 9 minut a 29,84 sekund. Nově získaný výkon navíc od ABT by tento čas mohl zkrátit ještě o vteřinu nebo dvě, ale zjevně by se to nepočítalo jako rekord pro sériový automobil.

SUV, co vypadá jako sporťák




Na závěr se německý tuner také pohrával s odpružením Kodiaq RS, aby zlepšil ovladatelnost při zatáčení ve velkých rychlostech, což dalo velkému SUV také trochu sportovního vzhledu.