Koupili jste si dálniční známku? Zkontrolujte si ji zde. Hrozí, že jste se stali obětí podvodu a doteď o tom nevíte

Zaplatit za již tak zdraženou dálniční známku ještě tučnou přirážku obchodníkovi hraničí se ztrátou soudnosti. Přinášíme seznam webů, kde si na přirážkách vystavěli byznys.

i Zdroj fotografie: Ministerstvo dopravy ČR
                   

První měsíce nového roku bývají zpravidla obdobím, kdy řidiči ve zvýšené míře kupují dálniční známky. Letošní rok není pochopitelně výjimkou, přestože po delší době došlo ke zdražení známky i ke změnám ve způsobu jejího prodeje. Což byla možná jedna z příčin, proč této „obchodní příležitosti“ využili i tací, kteří si na potřebě motoristů vlastnit dálniční známku míní „napakovat kapsu“ a prodávají za cenu vyšší, než stanoví vládní nařízení. Pojďme se na ty „šibalské weby“ podívat společně.

Pro koupi dálniční známky 2024 využívejte jen oficiální kanály

Jak samo uvádí Ministerstvo dopravy, obrací se na něj a na Českou obchodní inspekci řidiči s dotazy a stížnostmi na prodej předražených dálničních známek. Na internetu se totiž objevují webové stránky nabízející dálniční známky za ceny výrazně vyšší. „Doporučujeme každému, aby ke koupi dálniční známky využil pouze oficiální webové stránky www.edalnice.cz. Známku bez dalších poplatků lze rovněž pořídit na pobočkách České pošty a na čerpacích stanicích EuroOil,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. 

Dálniční známka 2024 zdraží na rekordní úroveň. Tolik nově budeme platit? To snad ne. Šéf NKÚ má jasno

Problematikou prodeje dálničních známek na jiných než oficiálních místech se zabývá Česká obchodní inspekce z podnětu Ministerstva dopravy. Zaměřuje se především na správnost a úplnost informací o ceně dálniční známky a s tím spojených služeb. Pokud dochází k přeprodeji dálničních známek neautorizovanými osobami, je povinností prodávajícího jednoznačně informovat spotřebitele o ceně elektronické dálniční známky. Dále pak o ceně, kterou si účtuje za poskytnutí služby a o celkové ceně.

Překupníci známek si naúčtují přirážku dle libosti

Kupující musí znát od začátku nejen celkovou částku, ale i hodnotu jednotlivých položek, z níž se celková cena skládá. „Je plně na uvážení kupujícího, zda si zakoupí elektronickou dálniční známku v oficiálním prodeji za cenu stanovenou v nařízení vlády, nebo za cenu vyšší u jiných prodejců. Vždy by však měl být informován o ceně samotné dálniční známky, ceně služby a podmínkách, za kterých je mu elektronická dálniční známka včetně služby nabízena,“ říká ústřední ředitel České obchodní inspekce Jan Štěpánek.

iZdroj fotografie: Depositphotos, eDalnice

Pevné ceny stanovuje nařízení vlády, podle něhož stojí roční známka 1 500 Kč, třicetidenní 440 Kč a desetidenní 310 Kč. Od 1. března se výše ročního poplatku za využití dálnic změnila na 2 300 Kč, třicetidenní bude za 430 Kč, desetidenní za 270 Kč a jednodenní za 200 Kč. Všechny aktuální druhy dálničních známek je možné zakoupit s třicetidenním předstihem na www.edalnice.cz.

Seznam neoficiálních webů, které si účtují zbytečné poplatky:

  • digitalniznamka.cz
  • wegenvignetten.nl
  • vignet-specialist.nl
  • koopjouwvignet.nl
  • www.vintrica.com/cz
  • digitale-vignette-online.cz
  • vignette-tschechien.de
  • www.e-vignette.cz
  • e-vignettes.com
  • czdalnice.cz
  • czdalnici.cz
  • www.cze-vignette.com
  • czechvignette.cz
  • www.dalnicka.cz
  • eshop.mtx.cz

Kupujete stále stejné zboží, někde zbytečně dražší

A jakkoli jsme založením pro volný obchod ve stylu volné nabídky i poptávky, v tomto případě bychom se opravdu raději drželi osvědčených (a klidně i státních) autorit. Přece jen koupíte vždy stále tutéž a zcela stejnou známku. A peníze, které tedy za ni dáte navíc proti oficiálnímu ceníku Ministerstva dopravy, jste vysypali do kapes překupníka. A to věru postrádá smysl. Jaké máte s nákupem známky zkušenosti vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Diskuze Vstoupit do diskuze
116 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články