Výrazně si polepšila Toyota

V roce 2020 bylo celkem prodáno v rámci celého evropského prostoru 11,9 milionu automobilů. Tržby v automobilovém průmyslu tak klesly meziročně o 1,5 procenta. Přesto se některým výrobcům automobilů na evropském kontinentu dařilo. A to především Volkswagenu. Německá automobilka prodala 1,09 milionu nových vozů, čímž výrazně předčila své nejbližší konkurenty. Druhý Peugeot prodal 649 514 aut a třetí Toyota 615 142 vozů. Právě japonská automobilka si ale v Evropě v roce 2021 výrazně polepšila.

V roce 2020 Toyota skončila v žebříčku prodaných vozů na evropskému trhu až osmá. Meziročně si loni polepšila o 9,1 procenta. Značka svůj úspěch připisuje připravenosti svého globálního dodavatelského řetězce. Japonskou automobilku tak výrazně neovlivnil nedostatek dílů v automobilovém průmyslu. Výrazný růst v rámci Evropy zaznamenala také skupina Hyundai. Korejský výrobce automobilů zahrnující značku Hyundai a Kia loni na starém kontinentu prodal 823 337 vozů, což činí meziroční růst o 21,1 procenta.

Jak si vedly loni prodeje v Česku?

Naopak nejméně radostný byl uplynulý rok pro Alfu Romeo. Prodeje italské značky klesly s 26 322 prodanými kusy vozidel o 27,8 procenta. Propad hlásí také značka Mitshubishi, která prodala 73 370 vozů. Výrazný pokles zaznamenal také Ford, u kterého klesly prodeje v rámci Evropy o 19 procent. Amerického výrobce automobilů výrazně zasáhlo zavírání továren. Automobilový trh se tak ani loni nepřiblížil výsledkům před pandemií. Oproti roku 2019 bylo loni v Evropě prodáno o 3,3 milionů automobilů méně.

https://www.youtube.com/watch?v=oIG5FOL5qs0&ab_channel=TheWheelNetwork

Nejhorším měsícem byl prosinec, kdy byl zaznamenán pokles prodejů vozů o 22,8 procenta na 795 295 aut. To je o milion vozidel méně než v prosinci 2020. V Česku bylo loni prodáno celkem 206 876 automobilů, což je o 1,9 procenta více než v roce 2020. Nejprodávanější značkou vozidel byla tradičně Škoda, která v tuzemsku prodala 70 946 aut. Přesto jde o pokles o 5,1 procenta oproti předchozímu roku. Na druhé příčce skončila v Česku značka Hyundai a třetí byl Volkswagen.

Zdroj: AutoCar

"/> Automobilka Volkswagen loni ovládla evropský trh | AutoŽivě.cz

Volkswagen vévodí žebříčku nejprodávanějších aut v EU s výrazným náskokem. Jak se daří prodejům v Česku?

Německá automobilka prodala v roce 2021 na evropském trhu 1,08 milionu nových vozů. Volkswagen takovým výsledkem výrazně předčil své nejbližší konkurenty.

i

I v loňském roce automobilový průmysl výrazně ovlivnila světová pandemie. Výrobci vozidel se potýkali s nedostatkem výrobních dílů, především čipů, a to se projevilo i na omezení výroby. V důsledku všech obtíží tak celkový prodej automobilů v Evropě klesl o 2,4 procenta na 9,7 milionu vozů. Pokud zahrneme do statistik také Spojené království Velké Británie a státy Evropského sdružení volného obchodu, kterými jsou Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko, tak bylo prodáno celkem 11,77 milionu vozů.

Výrazně si polepšila Toyota

V roce 2020 bylo celkem prodáno v rámci celého evropského prostoru 11,9 milionu automobilů. Tržby v automobilovém průmyslu tak klesly meziročně o 1,5 procenta. Přesto se některým výrobcům automobilů na evropském kontinentu dařilo. A to především Volkswagenu. Německá automobilka prodala 1,09 milionu nových vozů, čímž výrazně předčila své nejbližší konkurenty. Druhý Peugeot prodal 649 514 aut a třetí Toyota 615 142 vozů. Právě japonská automobilka si ale v Evropě v roce 2021 výrazně polepšila.

V roce 2020 Toyota skončila v žebříčku prodaných vozů na evropskému trhu až osmá. Meziročně si loni polepšila o 9,1 procenta. Značka svůj úspěch připisuje připravenosti svého globálního dodavatelského řetězce. Japonskou automobilku tak výrazně neovlivnil nedostatek dílů v automobilovém průmyslu. Výrazný růst v rámci Evropy zaznamenala také skupina Hyundai. Korejský výrobce automobilů zahrnující značku Hyundai a Kia loni na starém kontinentu prodal 823 337 vozů, což činí meziroční růst o 21,1 procenta.

Jak si vedly loni prodeje v Česku?

Naopak nejméně radostný byl uplynulý rok pro Alfu Romeo. Prodeje italské značky klesly s 26 322 prodanými kusy vozidel o 27,8 procenta. Propad hlásí také značka Mitshubishi, která prodala 73 370 vozů. Výrazný pokles zaznamenal také Ford, u kterého klesly prodeje v rámci Evropy o 19 procent. Amerického výrobce automobilů výrazně zasáhlo zavírání továren. Automobilový trh se tak ani loni nepřiblížil výsledkům před pandemií. Oproti roku 2019 bylo loni v Evropě prodáno o 3,3 milionů automobilů méně.

https://www.youtube.com/watch?v=oIG5FOL5qs0&ab_channel=TheWheelNetwork

Nejhorším měsícem byl prosinec, kdy byl zaznamenán pokles prodejů vozů o 22,8 procenta na 795 295 aut. To je o milion vozidel méně než v prosinci 2020. V Česku bylo loni prodáno celkem 206 876 automobilů, což je o 1,9 procenta více než v roce 2020. Nejprodávanější značkou vozidel byla tradičně Škoda, která v tuzemsku prodala 70 946 aut. Přesto jde o pokles o 5,1 procenta oproti předchozímu roku. Na druhé příčce skončila v Česku značka Hyundai a třetí byl Volkswagen.

Zdroj: AutoCar

                   

I v loňském roce automobilový průmysl výrazně ovlivnila světová pandemie. Výrobci vozidel se potýkali s nedostatkem výrobních dílů, především čipů, a to se projevilo i na omezení výroby. V důsledku všech obtíží tak celkový prodej automobilů v Evropě klesl o 2,4 procenta na 9,7 milionu vozů. Pokud zahrneme do statistik také Spojené království Velké Británie a státy Evropského sdružení volného obchodu, kterými jsou Island, Lichtenštejnsko, Norsko a Švýcarsko, tak bylo prodáno celkem 11,77 milionu vozů.

Výrazně si polepšila Toyota

V roce 2020 bylo celkem prodáno v rámci celého evropského prostoru 11,9 milionu automobilů. Tržby v automobilovém průmyslu tak klesly meziročně o 1,5 procenta. Přesto se některým výrobcům automobilů na evropském kontinentu dařilo. A to především Volkswagenu. Německá automobilka prodala 1,09 milionu nových vozů, čímž výrazně předčila své nejbližší konkurenty. Druhý Peugeot prodal 649 514 aut a třetí Toyota 615 142 vozů. Právě japonská automobilka si ale v Evropě v roce 2021 výrazně polepšila.

iZdroj fotografie: Depositphotos

V roce 2020 Toyota skončila v žebříčku prodaných vozů na evropskému trhu až osmá. Meziročně si loni polepšila o 9,1 procenta. Značka svůj úspěch připisuje připravenosti svého globálního dodavatelského řetězce. Japonskou automobilku tak výrazně neovlivnil nedostatek dílů v automobilovém průmyslu. Výrazný růst v rámci Evropy zaznamenala také skupina Hyundai. Korejský výrobce automobilů zahrnující značku Hyundai a Kia loni na starém kontinentu prodal 823 337 vozů, což činí meziroční růst o 21,1 procenta.

Jak si vedly loni prodeje v Česku?

Naopak nejméně radostný byl uplynulý rok pro Alfu Romeo. Prodeje italské značky klesly s 26 322 prodanými kusy vozidel o 27,8 procenta. Propad hlásí také značka Mitshubishi, která prodala 73 370 vozů. Výrazný pokles zaznamenal také Ford, u kterého klesly prodeje v rámci Evropy o 19 procent. Amerického výrobce automobilů výrazně zasáhlo zavírání továren. Automobilový trh se tak ani loni nepřiblížil výsledkům před pandemií. Oproti roku 2019 bylo loni v Evropě prodáno o 3,3 milionů automobilů méně.

Nejhorším měsícem byl prosinec, kdy byl zaznamenán pokles prodejů vozů o 22,8 procenta na 795 295 aut. To je o milion vozidel méně než v prosinci 2020. V Česku bylo loni prodáno celkem 206 876 automobilů, což je o 1,9 procenta více než v roce 2020. Nejprodávanější značkou vozidel byla tradičně Škoda, která v tuzemsku prodala 70 946 aut. Přesto jde o pokles o 5,1 procenta oproti předchozímu roku. Na druhé příčce skončila v Česku značka Hyundai a třetí byl Volkswagen.

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články