Nestačí vám výkon nejsilnější verze Arteonu? ABT přichází s řešením

                   

Tohle praktické coupé, resp. liftback od Volkswagenu vychází z továrny se stejným motorem, jaký můžeme nalézt u Golfu R, ale je vyladěn pouze na 280 koní, nikoliv na 310. Mluvíme tady o motoru 2.0 TSI, který je nejsilnější v nabídce. Tohle určitě mnoho lidí zarazilo, protože předchůdce Arteonu, CC, jste mohli mít i ve verzi 3.6 V6 s výkonem 300 koní. A protože Arteon nabral malinko i na hmotnosti, resp. velikosti, je o trošičku pomalejší než ekvivalentní Passat. Tohle se odborníkům z ABT nepozdávalo a proto se pohráli se softwarem Arteonu.

Pohrání se softwarem v tomhle případu není metafora. Inženýři z ABT dostali z dvoulitrového přeplňovaného motoru výkon až 336 koní a 420 Nm jen díky zásahu do elektroniky, žádné změny ve výfukovém systému a podobně. S tímhle výkonem zvládne tohle vozidlo vystřelit z nuly na stovku pod 5,5 sekundy.

Možná se vám to nezdá nějak zvlášť rychlé, ale ve sprintu si hravě poradí s Mercedesem CLS 250 i 350. Problémy by mohl nadělat až model CLS 400, ale tam musíme brát do úvahy fakt, že 400ka je vybavena 3,5 litrovým V6 biturbem. Kdyby bylo i tohle málo, Arteon lze pořídit i v speciální úpravě od HGP se šíleným výkonem 480 koní, ale o tom tenhle článek samozřejmě není. CEO firmy ABT, Hans-Jurgen Abt, tvrdí, že výkon narostl o solidních 20 procent a to s absolutní stálostí a nezměněnou životností.

Co se týče exteriéru, tam je to tradiční písnička v podání ABT. Žádné přehnané nárazníky a spojlery, v tomhle případě byl dokonce zanechán originální továrenský R-Line body kit od Volkswagenu. Kola byla změněna na 19 palcová s rozměrem 245/40. ABT tvrdí, že tohle auto bylo testováno i s 20 a 21 palcovýma kolama. Standardní pružiny byly nahrazeny sportovními a podvozek byl snížen o několik milimetrů.

A pro milovníky Škody máme dobrou zprávu. Přesně tohle vyladění softwaru nabízí ABT i pro model Superb. Cena za tohle všechno vychází přibližně 150 000 Kč.

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články