Změna na letišti: Nestíháte letadlo? Žádný problém. Přijede pro vás Porsche GT3 RS. A neuletí vám ani včely

Dobíhat na MHD nebývá nikdy nic příjemného. A když místo tramvaje dobíháte letadlo, je to ještě o kus náročnější. Pak už vám nepomůže nic jiného než supersport ze Stuttgartu.

i Zdroj fotografie: Delta Airlines
                   

Ten problém znáte všichni, kdo pravidelně létáte: někdy je to vyloženě o „fous“, abyste se nemuseli kochat. Tedy, mezi námi, kdo by se rád nepokochal pohledem na vzlétající letadlo. Ta masa kovu, která hladce překoná zemskou přitažlivost a zamíří vzhůru do oblak mezi ptáky. Problém je jediný: pokud to právě vzlétající letadlo je to vaše, do něhož máte letenku. Která má v tu chvíli cenu papíru, na nějž jste si ji pečlivě vytisknuli. Pojďme se společně podívat na jedno hodně originální řešení.

Pokud někdo opravdu nestíhá, je tady ještě jedno řešení

Pasažéři Delty Airlines s podobným „nestíhacím“ a časovým problémem, létající přitom přes Los Angeles, mohou totiž počítat s trochou štěstí. Budou moci využívat Porsche 911 GT3 RS čekající u runwaye na poslední opozdilce dobíhající svůj let, kterým již přitom odjel autobus svážející ostatní cestující hromadně do letadla. Že byste si nechali líbit komfort, zvuk a rychlost stuttgartského supersportu více než namačkaný autobus se zpocenými cestujícími? To byste, jářku, nebyli sami, viděl bych to zcela stejně.

iZdroj fotografie: Delta Airlines

Program je výsledkem dlouhodobého partnerství letecké společnosti s Porsche. Není to ostatně poprvé, co se cestující mohou spolehnout na příjemné překvapení. Loni v létě letecká společnost použila Porsche 918 k přepravě cestujících Elite přes letiště Hartsfield v Atlantě. Letecká společnost navíc ke stejnému účelu pravidelně využívá svou flotilu větších Porsche Cayenne a Panamera. Jenže co si budeme povídat, sedět v Cayenne (jakkoli je to příjemné auto) a v GT3 RS je opravdu rozdíl.

Marketing na prvním místě, červené Porsche opravdu nikdo nepřehlédne

Jeden z nejsportovnějších modelů německého výrobce byl však vybrán především pro marketingové účely. „Převozník“ GT3 RS vás nedostane k letu rychleji než kterýkoli jiný vůz, v to čítaje i Fabii nebo Cinquecento. Je to především z bezpečnostních důvodů. Ale také proto, že na letištní ploše platí přísné předpisy, jediný, kdo tam může jezdit rychleji, jsou sanitky, hasiči nebo policie při zásahu. A pak samozřejmě letadla, ale těm nikdo pokutu za rychlou jízdu při odletu neudělí.

iZdroj fotografie: Delta Airlines

Červené Porsche ze Stuttgartu bude stát na letišti v Los Angeles, pak jej aerolinky pravděpodobně „převelí“ jinam. Show must go on. A ačkoli letecká společnost zmínila jednoduše „vybrané cestující“, rozhodně to nebude platit pro každého přestupujícího a pro každého opozdilce. Dovoluji si opatrně předpovědět, že budete muset mít s Deltou opravdu hodně nalétáno a jejich VIP kartu v kapse, abyste se mohli po runwayi svézt s GT3 RS.

Ale to už tak v dnešním světě zkrátka bývá. Ostatní zákazníci, ať už by spěchali na nákup, nebo za prací, mají smůlu. Navíc se neví, kolik bude stát kilometr jízdy, jen lze čekat, že „pár korun“ to nebude. Ať tak či onak, i když se nechystáte do Los Angeles a rozhodně nejste VIP zákazníkem Delty, je skvělé vidět tento typ v podobné roli. Pokud jste fanouškem letadel a sportovních aut, tato kombinace vždy potěší oko. 

Co by podle vás mělo jezdit na Ruzyni?

Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články