Nissan GT-R je na trhu již téměř celou dekádu a tento klip ukazuje, jak obstojí proti mnohem modernější Hondě NSX.

Portálu Carwow se podařilo na startovní čáru postavit tyto dva ikonické japonské supersporty. Na jedné straně trati je nedávno vylepšený (ale v podstatě již deset let stále stejný) Nissan GT-R a její vyzyvatelem je mnohem mladší Honda Acura NSX. Vozy spolu soupeřily ve třech disciplínách: tradiční čtvrtmílová trať, závod z rychlosti 50 kilometrů za hodinu a brzdná dráha do zastavení ze 113 km/h.

Když byl uveden na trh, představoval Nissan GT-R naprostou špičku mezi sportovními vozy, vybaven je šestiválcem s dvojitým turbem sofistikovanou technologií pohonu všech kol. Dnešní vynucený turbo-doping je normou i v segmentu sportovních vozidel a tradiční zastánci pohonu zadních kol, jako je BMW, začínají přecházet na čtyřkolky i u modelů, jako je M5, a údajně i nové generace M3.

NSX představuje nový rozměr výkonu tím, že k šestiválcovému agregátu s dvojitým turbem umístěným uprostřed přidává výpomoc hybridu. Kupé má také pohon všech kol, ale k otáčení nápravy místo převodu energie ze spalovacího motoru pomocí hřídele a diferenciálů, jako je to GT-R, používá elektromotory.

Z pohledu výkonu jsou si tito dva sympatičtí Japonci velmi blízko. Nedávno vylepšené GT-R má 565 koní (421 kilowattů) a 633 Newtonmetrů krotivého momentu. Oficiální specifikace uvádějí zrychlení z 0 na 100 km / h za pouhých 2,8 sekundy, což je na vozidlo o hmotnosti 1 784 kg skutečně impozantní.

NSX má výkon 573 koní (427 kW) a 645 Nm kroutivého momentu. Z nuly na stovku zrychluje asi za 3 sekundy. Přes komplikovaný systém elektromotorů a akumulátorů je Acura lehčím z těchto dvou soupeřů, váží jen 1 725 kg.

Nebudeme vám prozrazovat výsledky souboje, ale trochu napovíme, jaký je souhrnný výsledek z tohoto trojboje, zejména ze závodu na 400 metrů a soutěže v brzdění. Video naznačuje, že Nissan GT-R i přes svůj narůstající věk zůstává špičkovým sportovním autem, které se v konkurenci moderních soupeřů rozhodně neztratí.