Jak by mělo vypadat ideální auto? Mělo by mít hlavně dobrý motor, který by měl zvládnout i stovky tisíc kilometrů. A zároveň by mělo být i cenově dostupné. Že takové auto nemůže existovat? Omyl. Podívejte se na několik možností, které budou vyhovovat. Žebříček vznikl na základě dat, ve kterých se bralo v potaz stáří vozu, kilometrový nájezd a také statistiky poruchovosti. Na základě analyzovaných údajů lze říci, že tyto cenově celkem dostupná auta dokážou najet i 250 tisíc kilometrů bez vážnějších problémů.

Toyota Corolla

Vozy Toyota jsou dlouhodobě symbolem určité spolehlivosti. A Toyota Corolla mezi tyto auta rozhodně patří. Proto nesmí chybět ani v našem výčtu. A to konkrétně varianta s motorem o objemu 1,6 litrů a výkonem 124 koní. Tato verze nese označení 1ZR-FE a podle některých dokáže zvládnout i 400 tisíc kilometrů bez vážnějších závad.

Kia Rio

Mnoho lidí má z korejských automobilek obavy, ale zcela bezdůvodné. Příkladem může být poměrně zajímavý Kia Rio, s motorem o objemu 1,6 litrů, který nese označení G4FC. Pokud se nezanedbává pravidelná údržba, dá se s vozem najet i 340 tisíc bez vážnějších problémů. Stejná motorizace je i v modelu Hyundai Solaris, který se prodává na východním trhu.

Dacia Logan, Dacia Sandero

Rumunská Dacie má pověst velmi levné automobilky. Je to dáno hlavně tím, že se nutně nesoustředí na opulentní výbavu a hi-tech materiály, ale používá běžné věci. Auta sice mohou vypadat skromněji a obyčejněji, ale kdo hledá spolehlivost, toho nezklamou. Jak v případě modelu Dacia Logan, nebo Dacia Sandero. Ty jsou v některých východních zemích prodávány pod značkou Renault. Oba vozy mají pod kapotou doporučený motor o objemu 1,6 litrů s označením H4M. Ty by měly bez potíží zvládnout i 300 tisíc km.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Nissan Note




I toto auto musíme rozhodně do našeho žebříčku zařadit. A samozřejmě právem. A to v případě, že bude mít pod kapotou motorizaci o objemu 1,6 litrů, která nese výrobní označení HR16DE. Ani s ní byste neměli být zklamáni a měli byste s ní zvládnout najet i kolem 300 tisíc kilometrů.

Škoda Rapid

Zastánci tuzemské automobilky budou jistě rádi, že se do výčtu dostala i Škoda Rapid. Model vybavený také „jedna šestkou“, konkrétně s motorem řady CWVA a CWVB. Tyto motorizace jsou schopny zvládnout nájezd i kolem 250 tisíc kilometrů.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Volkswagen Polo

O tomto voze můžeme říci v podstatě to stejné, jako o výše popsaném Rapidu. I tady je totiž používána stejná motorizace řady CWVA a CWVB. I s tímto modelem od VW by tak neměl být problém ujet kolem 250 tisíc kilometrů bez výraznějších problémů.