Arteon na dálnici předvedl manévr, za který by šel v USA do vězení. Usvědčil ho těžce vypátraný záznam z palubní kamery

Dát předjížděnému autu neopatrný „bodyček“ (třeba nechtěný) a poslat jej tak na svodidla je v zásadě vysvětlitelná situace. Nikdy ale nelze vysvětlit, proč někdo ujede od nehody.

i Zdroj fotografie: S vědomím Bandyta z kamerką
                   

Znáte to určitě sami z vlastní zkušenosti: když něco vypadá na první pohled zcela jednoznačně, často je to nakonec úplně jinak. Nic nebývá černobílé, a pokud se to tak tváří, je to důvod k prověření faktů a opatrným závěrům, než se vynese finální verdikt. Na silnicích a dálnicích to platí pochopitelně také. Nebýt (na dopravní nehodu nečekaně intenzivní) detektivní práce policie a užitečných pomocníků v podobě palubních kamer, nikdy by se pravda, alespoň v tomto případě, neukázala. Tak se na ní pojďte podívat.

Roztočená Ibiza přes celou šířku dálnice

Jak z kamery vidíme, klidný provoz na polské dálnici S7 nic nenarušuje, ani když auto, z něhož celou situaci sledujeme míjí malá stříbrná Ibiza a za ní tmavě modrý VW Arteon. O chvíli později nám zmizí z výhledu, abychom za několik okamžiků uviděli Ibizu opět. Tentokrát se ale točící zcela nekontrolovaně napříč celou šíři dálnice, aby nakonec skončila nedobrovolně „zaparkovaná“ v dělících svodidlech. Jakoby zázrakem se nikomu nic nestalo, raději ale nedomýšlet, jak by to celé vypadalo například s rozjetým kamionem v pravém pruhu.

iZdroj fotografie: S vědomím Bandyta z kamerką

V prvních momentech po zastavení ještě sledujeme řidiče, jak ve směsi otcovské lásky a strachu spěchá k zadním dveřím a bere z dětské sedačky ten nejcennější poklad, který je možné přepravovat. Naštěstí jsou všichni v pořádku, Ibiza, ač malé auto je pořád postavená podle VW norem. Díky Bohu. To již ale drnčí telefony u dálniční policie a rozběhne se klasické kolečko vyšetřování, sepisování, ověřování. Jak řidič v Ibize, tak ostatní účastníci nehody tvrdí, že nehodu způsobil řidič v Arteonu svým neomaleným „bodyčekem“. Ten však z místa zmizel, což je samo o sobě trestné. A jediná kamera, která byla z místa nehody k dispozici je ta, z které sledujeme situaci my.

Přiznání až pod tíhou důkazů

Řidič Arteonu při následném výslechu vše popřel, „Ibizu sice viděl“, ale nepamatuje si žádné ohrožení a do zpětného zrcátka se zrovna nedíval. Nelze mu tedy klást za vinu ani ujetí od nehody, nelze mu dokázat, že tu nehodu vůbec viděl. Na Arteonu není ani smítko po nehodě. Co teď? Nastala mravenčí práce s prověřováním dálničních kamer, kontaktování a výslechy řidičů, kteří se v tu chvíli pohybovali okolo nehody. Včetně záznamů dat od leasingové společnosti, které je Arteon majetkem.

Složením mozaiky střípků z pohybu auta se nakonec podařilo sestavit věrohodný časový snímek, který řidiče Arteonu usvědčil. Ten se také nakonec pod tíhou důkazů přiznal, aktuálně mu hrozí pokuta v přepočtu za 30 000 Kč a zákaz řízení. O trestně právní rovině stran ujetí od nehody a neposkytnutí pomoci se ještě vedou jednání. Na každý pád je dobře, že se moderní technologie a kamerové záznamy dají použít k objasnění skutků, u kterých by jinak byla pramalá šance, že se kdy vůbec odhalí. A následně také poprávu potrestají.

Souhlasíte s trestem pro řidiče Arteonu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
140 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články