Čínské automobilky pronikají na evropské trhy o něco pomaleji než výrobci jiného zboží z východoasijské velmoci. Snad proto, že u automobilu může mít nekvalitně odvedená práce fatální následky, zatímco u elektroniky si zkrátka jen zanadáváte, nefunkční přístroj vyhodíte a příště už si dáte větší pozor. Pravdou nicméně je, že Číňané už úspěšně expandovali třeba na indický trh nebo do Afriky.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Nízké náklady na vývoj a inovace

Zlé jazyky tvrdí, že čínské firmy, automobilky nevyjímaje, nemusí příliš investovat do vývoje a inovací, protože nové technologie a vychytávka prostě a jednoduše okopírují u ostatních výrobců. Ti navíc často vyrábějí právě v Číně a při případných sporech o patenty pak místní soudy čínským firmám nadržují. Zda je to skutečně pravda, posuďte sami. Pravdou nicméně zůstává, že také SUV automobilky Changan s podivným názvem CS75FL stojí výrazně méně, než jsme u vozů jeho kategorie zvyklí. V Evropě má cenovku 20 270 euro, tedy něco málo přes půl milionu korun.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Benzinový motor a dva elektromotory

Na CS75FL je asi nejzajímavější pohon. Kromě benzinového motoru auto pohání také dva elektromotory. Dohromady mají výkon úctyhodných 347 koní, přičemž je vůz velmi úsporný. Zejména pokud vezmete v potaz jeho velikost a váhu – více než jeden a půl tuny. Kromě toho je v nabídce také klasický spalovací motor na benzin či naftu, není ale tak výkonný ani unikátní. Další charakteristiky tohoto čínského SUV jsou:

  • Objem zavazadlového prostoru: 520 l
  • Maximální rychlost: 200 km/h
  • Kombinovaná spotřeba: 7,1 l/100 km

Špičková výbava




V případě CS75FL vám čínská automobilka nabízí hodně muziky za málo peněz. V autě najdete všechny možné technologické vychytávky. Jako první si určitě všimnete desetipalcové obrazovky multimediálního systému, který můžete ovládat také z mobilu. Samozřejmostí jsou parkovací kamery i čidla bezpečné vzdálenosti, brzdné dráhy i stavu vozovky. Parkovacích kamer má CS75FL hned několik.