Nové SUV bylo zřejmě vyrobeno speciálně pro české řidiče. Ti o něj sice neprosili, ale všem by se hodilo

Pokud existuje jedna věc, kterou lze v rámci motorismu prohlásit o Češích, tak že milují rally. A že milují rally auta a chtěli by je řídit v civilním životě.

i Zdroj fotografie: Ford
                   

Ale jen kdyby se do nich vešla celá rodina. Kdyby nebyla hlučná. A kdyby měla velký kufr a spotřebovávala co nejméně benzínu. Ideálně kdyby jezdila na naftu, nebo raději nežrala vůbec žádné fosilní palivo. Asi takovým myšlenkovým pochodem mohla vzniknout nová verze Fordu Mustang Mach-E Rally.

Rally má v názvu, ale v krvi ne, je to elektromobil SUV

Ano, toto „rally“ SUV s výkonem téměř 500 HP je silný stroj, se kterým se můžete bavit nejen na trati, ale i na šotolinové rychlostní zkoušce. To slibuje na svém oficiálním webu české zastoupení Fordu. Ford Mustang Mach-E Rally byl nějakým způsobem inspirován světem rally. Měl by nabízet zábavu z jízdy na šotolinových cestách. Jeho odpružení bylo speciálně upraveno pro terénní jízdu a pneumatiky Michelin CrossClimate2 o rozměru 235/55 R19 zajišťují výbornou přilnavost i na nezpevněných površích.

iZdroj fotografie: Ford

Model je poháněn dvoumotorovou pohonnou jednotkou, která poskytuje točivý moment 880 Nm a výkon 358 kW (487 k). Je vybaven lithium-iontovou baterií s kapacitou 91 kWh. Mustang Mach-E Rally se tváří drsně, hodně drsně. Má ochranné kryty pro přední a zadní motor, aby se chránil před nárazy kamenů a nečistot. Na dveřní lišty a podběhy byla také přidána ochranná fólie, která snižuje riziko poškození laku. U prodejců jsou k dispozici také stylizované lapače nečistot, které chrání před kamínky vymrštěnými zpod pneumatik.

3 důvody, proč jsou elektromobily jeden velký podvod a zaniknou dřív, než se masově rozšíří

Novinka má závěs pro tahání, kdyby se dostala do potíží. Vůz jezdí na speciálně vyvinutém odpružení. Oproti podvozku Mustang Mach-E GT byly zvednuty o 20 milimetrů. Vyznačují se speciálně vyladěnými pružinami, tlumiči MagneRide a 385mm předními brzdovými kotouči s červeně lakovanými třmeny Brembo. Model lze objednat v barvách Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green a nepřehlédnutelné žluté Grabber. Star White a Glacier Grey jsou k dispozici jako volitelné doplňky. Výběr bude asi otázkou vkusu, ta žlutá je skutečně až moc výrazná.

Elektromobil potřebuje režim Rally jako vegan mlýnek na maso

Stroj disponuje režimem Ford RallySport Drive: Tento režim byl navržen s ohledem na jízdu v terénu. Upravuje parametry elektronických řídicích systémů, umožňuje větší prokluz a zajišťuje lepší ovladatelnost na šotolině. Jako kdyby tam někdy chtěl jeho majitel jet. To je další specifikum českých řidičů. Sní o rally, ale mimo asfalt většinou nikdy nesjedou.

iZdroj fotografie: Ford

Od kdy budou zákazníci moct nový model se sportovním šmrncem kupovat? Mustang Mach-E Rally bude možné objednat na začátku roku 2024 a dodávky zákazníkům začnou zřejmě krátce poté. V tuto chvíli nevíme, kolik by to mohlo stát. Ceny standardního Fordu Mustang Mach-E začínají od 1 298 900 Kč. Oficiální údaje o schválení týkající se dojezdu vozidla budou k dispozici před zahájením prodeje.

Zdroj: Ford
Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb.cz a Garaz.cz. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články