Máme tu novou várku testů Euro NCAP, kterých se účastnil i nový Volkswagen Golf. Ten při jednom z testů ukázal celkem závažnou konstrukční chybu. V tu chvíli logicky vyvstala otázka, zda se jednalo jenom o náhodu, nebo podobným problémem mohou trpět všechna auta. A zda se dokonce nejedná o konstrukční problém celého Volkswagenu, jelikož něco podobného se objevilo už na podzim, v případě modelu Volkswagen Sharan.

Co se při testu vozu Volkswagen Golf stalo?

Testy Euro NCAP probíhají standardizovaně a tak mají všechny vozy v testech stejné podmínky. A to s ohledem na rychlost, nebo úhel nárazu do konkrétní překážky. Při jednom takovém nárazu se však stala poměrně nečekaná věc, která při daných testech rozhodně není běžná a může naznačovat na určité problémy. Po jednom z nárazů měl totiž Volkswagen Golf otevřené levé zadní dveře. A to se testovaným vozům při nárazech rozhodne nesmí stát.

I když se to může zdát na první pohled jako drobnost, experti na bezpečnost jsou jiného názoru. Otevřené dveře při nárazu mohou zvýšit riziko vypadnutí cestujících, což může mít mnohem fatálnější následky, než když zůstanou během kolizi ve voze. Otázkou zůstává, zda se jednalo spíše o náhodu, nebo má osmá generace tohoto populárního vozu výraznou konstrukční chybu, kterou bude nutné vyřešit.

Pět hvězdiček si přesto odnesl

I přes tento problém byl Volkswagen Golf označen za bezpečné auto a dostal plný počet, tedy pět hvězdiček. Bezpečnost dospělých byla hodnocena 95 procenty, bezpečnost dětí 89 procenty a ochrana chodců také poměrně vysokou hodnotou, a to 76 procent. Pokud jde o hodnocení systémů aktivní a pasivní bezpečnosti, tak i tady se očekávané novince dařilo celkem dobře, jelikož si vysloužila hodnocení 78 procent. To jenom potvrzuje, že se na nových moderních technologiích rozhodně nešetřilo.