Největší překvapení roku? Nový levný hybrid by měli brát Češi útokem. Mikro-SUV změní pravidla hry

Další oblíbenec mezi levnými vozy byl vzkříšen z mrtvých. Je to nejlevnější hybrid na trhu, který navíc získal i plnotučného elektrického bratra rovněž s výjimečně nízkou cenou.

i Zdroj fotografie: Wheelsage
                   

Letos se začal už i v Česku prodávat nový Fiat Grande Panda a vzhledem k tomu, co dokáže motoristům nabídnout, by se mohlo skutečně jednat o hit právě pro české zákazníky. Tento městský crossover je k dispozici jak v hybridní, tak plně elektrické variantě a vzhledem k nízké ceně se hlásí o pozornost především mladých řidičů, seniorů i běžných rodin. Je totiž k mání již od 454 900 korun.

Novinka, která jasně konkuruje nejlevnější novým vozům na trhu, samozřejmě nemohla uniknout pozornosti AutoŽivě. A tak vám přinášíme o nové Pandě hlubší informace. Třeba zjistíte, že právě pro vaše potřeby dává nový model od Fiatu smysl.

Už žádná krabička, ale moc pěkná stylovka

Fiat Grande Panda vznikl jako nástupce původního oblíbeného předchůdce z 80. let. Ačkoli třeba nepatříte mezi obdivovatele Fiatů, určitě si právě starou Pandu dokážete vybavit. Prvnímu modelu se říkalo s oblibou „krabička“, což v zásadě nebylo hanlivé označení. Malý italský vůz měl skutečně přísně hranaté tvary a k tomu malý formát, se kterým byla radost parkovat i v těsných místech. A vůz se také velmi dobře prodával, takže byl na silnicích k vidění často.

iZdroj fotografie: Wheelsage

Nová Grande Panda je ale od původní verze na míle daleko. Má velmi moderní podobu, o které se nebojím mluvit jako o stylovce, a nechybí jí moderní technologie, bez nichž by v současnosti neměla šanci prorazit. Nová Panda je prostorná a ve svém segmentu nabízí vysoce benevolentní zavazadelník s objemem 412 litrů. Na délku vůz měří bezmála 4 metry, rozvor má 2,54 m a uvnitř kabiny je více místa, než byste při pohledu na exteriér Pandy čekali.        

Solidní výbava již od základu

Hybridní verze má k dispozici přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru a výkonem 84 kW, tedy 110 koní, a převodovka je dvojspojková šestistupňová. Plně elektrická Panda je zase osazená baterií s kapacitou 44 kWh, která přináší vozu výkon 83 kW. Fiat uvádí u daného elektromobilu dojezd 320 km a slibuje nabíjení z domácího wallboxu již za 6 hodin, přičemž nabití na dobíjecí stanici by měla Panda zvládnout pod půl hodiny.

iZdroj fotografie: Wheelsage

Grande Panda je postavená na stejné platformě jako Citroën ë-C3, takže vás určitě nepřekvapí, že v ní najdete stejné interiérové prvky i technická řešení. Ve srovnání s Citroenem je ale Panda univerzálnější a je v ní možné například nejen sklopit, ale dokonce i vyjmout zadní sedadla. Už v základní verzi s názvem Pop přináší Grande Panda klimatizaci, tempomat i parkovací senzory. Ve vyšší kategorii Icon je Panda osazená adaptivními světlomety, velkým palubním displejem s formátem 10,25 palce a bezdrátovým dobíjením na mobil.

Cena extra nízká stejně jako spotřeba

Když se podíváme hlouběji na cenu Pandy, tak nejlevnější verzi hybridní Pandy můžete koupit již od zmíněných 454 900 korun a vyšší výbavová kategorie Icon začíná s cenovkou na 494 900 korunách. Elektrický model Red stojí od 589 900 korun a model La Prima v plné výbavě lze koupit již za 679 900 Kč. Jak cena hybridů, tak plných elektrik byla výrobcem nastavená tak, aby byla co nejvíce konkurenceschopná, což se podle mě podařilo na výbornou. Panda v hybridní motorizaci je levnější než Dacia Duster, Renault Captur nebo Citroën C3 Aircross, a to o 30–90 000 korun. Panda v elektromobilu zase cenou reálně konkuruje jak francouzským elektrikám, tak i těm super levným z Číny.  

iZdroj fotografie: Wheelsage

Hybridy nabízejí v případě Pandy navíc nízkou spotřebu, kde dokonce reálně podrážejí 5,5 litru na 100 km. Elektrická varianta zkonzumuje 15,5 kWh/100 km a průměrná cena nabití baterie na 100 km vychází aktuálně okolo 70 Kč.  

Těšte se i na čtyřkolku

Při zkoumání modelu Grande Panda jsem přitom narazil na jednu zajímavost. Fiat totiž slibuje, že v rámci jejích variant brzy přibude ještě jeden člen pandí rodiny. Mělo by se jednat o další hybridní verzi, která získá navíc akumulátor na zadní nápravu, a bude se jednat o čtyřkolku. Ta se má opírat o platformu Jeepu Avenger 4xe, takže se můžete těšit na moc pěkný vůz zaměřený až na středně těžký terén. Podle zákulisních informací je možné očekávat tento model v ceně okolo 530 000 korun.

Fiat Grande Panda se ve smyslu prodejů na evropském trhu rychle vyšvihl do sedla. A nedivím se tomu. Její výjimečná cena, prostor ve voze, pěkná výbava i volba mezi plně elektrickým a hybridním pohonem toto nové auto předurčuje k tomu, aby se z něj stal dokonce bestseller. Sám se těším na to, až se v Pandě projedu, a jako první hodlám otestovat hybridní model. Uvidíme, jak se předvede, když je v základu tak geniálně levný.

Líbí se vám na Grande Panda nejvíce cena, výbava, nebo její vizualita?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články