Nový sedan Lucid Air má překonat Teslu v dojezdu na jedno nabití

                   

Pokud se řadíte mezi klasické příznivce světa rychlých aut, asi budete zastávat názor, že vůni benzínu a uchu lahodícímu řevu klasických motorů se nic nevyrovná. Doba se ovšem změnila a ekologické vozy jsou teď trendy. Ať už hybridní, vodíkové či elektrické. A pokud jde o elektromobily, jejich nepříjemnou slabinou je poměrně krátký dojezd, dlouhá doba dobíjení baterie a omezený počet dobíjecích stanic. Proto je právě dojezd jedním ze základních ukazatelů, na který se potenciální kupci ptají. Uvíznout někde bez šťávy totiž nechce nikdo.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Tesla versus Lucid

Nejznámějším výrobcem elektromobilů je bezesporu automobilka Tesla, za kterou stojí excentrický milionář Elon Musk. Tesla je na tom podobně jako Apple ve světě mobilních telefonů, je průkopníkem elektromobility se spoustou skalních přívrženců, ale má své mouchy, přestože vyrábí velmi zajímavé vozy. Právě Teslu se nicméně rozhodla vyzvat nepříliš známá kalifornská automobilka Lucid, aby se jí podařilo dostat se do většího povědomí. Z marketingového hlediska jde o skvělý tah. Pochopitelně hlavně proto, že její sedan Air v porovnání uspěl.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Rekordman mezi elektromobily

Lucid Air, který má být přímým konkurentem Tesly Model S, ujel na jedno nabití obdivuhodných 832 kilometrů, což je zhruba jedna cesta z Prahy do švýcarského hlavního města Bernu. Model S tak Air překonal téměř o 200 kilometrů, dojede tedy skoro o třetinu dál. Příznivci elektromobilů, a zejména fanoušci Tesly nyní čekají, zda Muskova firma zvedne hozenou rukavici a o pomyslný trůn se s vyzyvatelem utká. K tomu však bude třeba, aby Tesla představila výrazně upravený vůz, kosmetické úpravy jí podle odborníků nebudou stačit.

Kromě rekordní výdrže se elegantní Lucid Air, který bude oficiálně představen v září, může pochlubit také:

  • Výkonem téměř 745 kW
  • 900V elektrickým systémem
  • Aerodynamickým odporem 0,21 Cx
Diskuze Vstoupit do diskuze
114 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články