Volkswagen představil svůj nejočekávanější model. Zbořil tradici a zaskočil milovníky TDI, ale design posunul na nový level

Passat přišel o všechny karosářské varianty kromě jedné. Navíc má nově pod kapotou motor, který milovníci TDI nebudou milovat.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Volkswagen
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Volkswagen Passat je automobilový fenomén, který již dlouhou dobu diktuje pravidla ve své kategorii. Podle toho, jak se tváří zbrusu nová generace, chce Volkswagen se svou dominancí pokračovat. Německý automobilový gigant odhalil nový Passat, který přichází s několika výraznými změnami a vylepšeními. Ta ho dělají ještě atraktivnějším pro řidiče a cestující než kdy dřív.

Passat přišel o karoserii sedan, nabobtnal a je víc hi-tech

Jedním z klíčových prvků nového Passatu je přepracovaný podvozek na platformě MQB Evo, který se projevil do zvětšení rozměrů vozu. Nový Passat Variant nyní měří 4,92 metru na délku, což je téměř o 1,5 centimetru více než předchozí verze. Toto prodloužení přináší více prostoru pro cestující i zvětšení zavazadlového prostoru. Šířka vozu byla zvětšena o 20 mm, což přispívá ke stabilitě a vzhledu vozu.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Líbí se vám vzhled? Design nového Passatu byl také modernizován a přizpůsoben novému směru značky Volkswagen. Exteriér vozu bude k dispozici ve čtyřech verzích výbavy: Passat, Business, Elegance a R-Line, s různými prvky a výbavou, která odráží vkus zákazníka. Výraznými prvky exteriéru jsou nově vyvinutá kola s průměrem až 19 palců a maticové světlomety LED, které zajišťují výbornou osvětlenost silnice.

Pod kapotou je absolutní novinka modelové řady, TDI přežilo

Důraz byl také kladen na aerodynamiku vozu, což přispívá k jeho efektivitě a nižším emisím. Interiér nového Passatu přináší moderní a technologicky vyspělý prostor. Pro někoho skvělá zpráva, pro jiného noční můra. Větší dotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,9 palce umožňuje snadný přístup k řadě funkcí a informací. Tradiční analogové ciferníky byly nahrazeny plně digitálním 10,25palcovým přístrojovým štítem, což přináší moderní a futuristický vzhled.

Myslíte si, že Škoda Superb a VW Passat jsou velká auta? Přinášíme žebříček 10 největších osobáků na světě

Pro komfort cestujících jsou k dispozici nová vyhřívaná, ventilovaná a masážní sedadla s elektrickým nastavením ve 14 směrech. Kufr, kufr, kufr! Sedan už zmizel z nabídky, Passat je teď pouze kombi a kombi český zákazník miluje. Takže je parádní, že zavazadlový prostor byl také zvětšen o 40 litrů na 690 litrů, což zvyšuje praktičnost vozu. Po sklopení zadních sedadel lze zavazadlový prostor rozšířit na 1 920 litrů.

Hybrid je pro Passat novinkou, velký kufr naopak standardem

To dělá z nového Passatu ideálního společníka pro rodiny a ty, kteří potřebují více místa pro zavazadla. V oblasti motorizace nabízí nový Passat široký výběr motorů včetně hybridních verzí. První zážehový motor s mild hybridem o objemu 1,5 litru a výkonu 150 HP přináší úspory paliva a nižší emise. K dispozici jsou také větší benzinový motor 2.0 TSI s výkonem 201 HP a výkonnější verze s 261 HP a pohonem všech kol 4Motion.

iZdroj fotografie: Volkswagen

Pro milovníky dieselových motorů je k dispozici motor 2.0 TDI ve třech verzích s výkony od 121 HP do 190 HP. Volkswagen Passat 2024 má svou veřejnou premiéru na IAA v Mnichově a uvedení na trh je plánováno v prvním čtvrtletí příštího roku. Nový Passat bude vyráběn na Slovensku společně s novou Škodou Superb, což ukazuje na důležitou roli střední Evropy v automobilovém průmyslu. Volkswagen tak pokračuje ve své tradici vytváření automobilů, které dominují ve své třídě a nabízejí špičkový komfort a výkon.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Líbí se vám nový Passat?

Zdroj: Volkswagen
Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články