Myslíte si, že Škoda Superb a VW Passat jsou velká auta? Přinášíme žebříček 10 největších osobáků na světě

Někdy velké znamená opravdu velké. Přinášíme desítku aut, s nimiž by v Praze nechtěl parkovat nikdo. Vaše drahá polovička v podzemních garážích? Zlý sen. Přesto je na nich cosi úchvatného.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

Textů, stejně jako filmů o mužích, co si pořízením velkého auta kompenzují svoje menší sebevědomí již bylo napsáno a natočeno spousty. Co naplat, možná to opravdu funguje na ženy, možná to je jen takový archetypální přežitek – mám velký kyj. Nebo ne? Zanechme ale lehce nekorektního tématu, náš přehled těch největších je především o určité relativnosti. Aneb to, co v Evropě vnímáme jako velké, je za velkou louží pořád malé. Vítejte u 10 největších.

Amerika, země neomezených možností

A jak již bylo naznačeno, krom limuzín RR všechny ostatní modely potkáte nejspíše v Americe. Nic samozřejmě nebrání jejich dovozu do Evropy, popravdě si ale dovedeme představit lepší kratochvíli, než je třeba projíždění italských městeček některým z těchto mastodontů. Italové tak nějak vždy kalkulovali s Cinquecentem, maximálně Puntem. Některým z těchto vozů by se možná vešly do kufru. A ještě by zbylo na nákup z Wallmartu.

10. místo: Rolls Royce Ghost Extended

iZdroj fotografie: Rolls Royce

Součet délka + šířka + výška: 926,6 cm.Rolls-Royce Ghost Extended je o 17 cm delší než standardní Rolls Royce Ghost. Váží 2 530 kg a je poháněn 6,75litrovým V12 motorem o výkonu 571 koní. Maximální točivý moment 850 Nm je dostupný již při 1600 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h pak trvá této obří limuzíně pouhých 4,8 sekundy.

9. místo: Infiniti QX80

iZdroj fotografie: Infiniti

Jediný japonský vůz v našem žebříčku je na 9. místě a je to SUV luxusní odnože Nissanu Infiniti. Délka 533,9 cm, šířka 203 cm a výška 192,5 cm – dohromady tedy 929,4 cm. Oproti zdání má tento pojízdný dům velmi slušný koeficient odporu vzduchu Cx, dosahující méně než 0,37. Ve Spojených státech je vůz k dispozici s 20palcovými nebo 22palcovými ráfky kol a 5,6litrovým motorem V8 o výkonu 400 koní.

8. místo: Chevrolet Tahoe

iZdroj fotografie: Chevrolet

První Chevrolet v naší Top 10 je mimo jiné pátou generací SUV Tahoe nabízenou ve Spojených státech. Vůz je 535,2 cm dlouhý, 205,7 cm široký a 192,8 cm vysoký. Celkový součet je tedy 933,7 cm. Chevrolet Tahoe je mimochodem druhým nejširším ze zde prezentovaných modelů. Největší z nabízených motorů v Chevroletu Tahoe je V8 motor o objemu 6,2 litru a výkonu 420 koní. Ve verzi s pohonem všech čtyř kol váží 6,2litrový model 2 651 kg.

7. místo: Jeep Grand Wagoneer

iZdroj fotografie: Jeep

Na jaře 2021 se Jeep vrátil do segmentu největších SUV. Wagoneer a Grand Wagoneer mají stejný součet rozměrů, tedy 949,8 cm. Liší se například motorem, konfigurací sedadel a výbavou. Jeep Grand Wagoneer je nabízen s osmiválcovým motorem V8 o objemu 6 417 cm3, výkonu 471 koní a točivém momentu 617 Nm. Průměr otáčení je 11,6 metru a patří mimochodem k nejširším vozům naší Top10.

6. místo: Lincoln Navigator L

iZdroj fotografie: Lincoln

L je rozšířenou variantou Lincoln Navigator. Náš součet je 563,6 cm + 203 cm + 193,6 cm, což dává dohromady 960,2 cm a šesté místo v naší Top 10. Lincoln Navigator má hliníkovou karoserii, ale i nejlehčí varianta L váží 2 688 kg a varianta 4WD váží více než 2 747 kg. Vůz je nabízen pouze s 6válcem 3,5l, ale zato přeplňovaným s výkonem 440 koní. Standardem jsou 22palcové ráfky.

5. místo: Ford Expedition Max

iZdroj fotografie: Ford

Vzhledem k tomu, že Lincoln je ve Ford Motor Company umístěn výše než Ford a Navigator sdílí platformu s modelem Expedition, první by měl být větší než druhý. Ale není. Lincoln Navigator L ztrácí na Ford Expedition Max pouhých pět milimetrů. Součet rozměrů Fordu je 960,7 cm. Je 563,6 cm dlouhý a 203 cm široký a je poháněn 3,5litrovým přeplňovaným V6 dostupným ve třech výkonových verzích: 380, 400 a 440 k.

4. místo: Rolls-Royce Phantom Extended

iZdroj fotografie: Rolls Royce

Když potřebujete ukázat, že na to OPRAVDU MÁTE… Pak je tohle jedna z nejlepších voleb. Sedíte samozřejmě vzadu a není diskuse o vaší solventnosti. Tohle auto nemáte na leasing. Nejvýše umístěná limuzína v naší Top 10 a zároveň nejdelší ze zde prezentovaných vozů. Prodloužená verze měří 598,2 cm. Další rozměry jsou 201,8 cm na šířku a 165,6 cm na výšku, součet rozměrů 965,6 cm. Výkon? Dostatečný. Maximální rychlost? Vyhovující. Any questions?

3. místo: Chevrolet Suburban

iZdroj fotografie: Chevrolet

Jeden ze zakladatelů SUV. Současný Chevrolet Suburban je založen na platformě Chevrolet Tahoe, ale je ještě výkonnější než on. Součet 971,6 cm je 573,3 cm na délku, 206 cm na šířku a 192,3 cm na výšku. Nejlehčí z variant Chevrolet Suburban váží 2547 kg a má s 18palcovými pneumatikami průměr otáčení 12,9 m. Největší motor vozu je 6,2litrový V8, který produkuje 420 koní a vyvine maximální točivý moment 623 Nm.

2. místo: GMC Yukon XL

iZdroj fotografie: GMC

GMC Yukon XL je nejvyšší auto v našem seznamu a je blízkým příbuzným Chevroletu Suburban. V součtu jeho rozměrů je před ním jen o čtyři milimetry a dosahuje 972 cm. Výška 194,3 cm, délka 572 cm a šířka 205,7 cm. Nejlehčí Yukon XL váží 2 555 kg a verze 4WD s 6,2litrovým V8 o výkonu 420 koní má nejméně 2 721 kg. V roce 2023 se řada GMC rozšíří o SUV Hummer EV. Proč tedy není v naší Top 10? Protože je příliš malý. Auto je dlouhé jen pět metrů.

1. místo: Cadillac Escalade ESV

iZdroj fotografie: Cadillac

Král je zde. Největším sériovým osobním vozem na světě je Cadillac. ESV je pak prodloužená verze vrcholného SUV Cadillacu. Jeho součet rozměrů je 976,7 cm, složených z 576,6 cm délky, 206 cm šířky a 194,1 cm výšky. Pro srovnání: standardní Escalade měří 538,2, 205,9 a 194,8 cm. Nejlehčí verze Cadillacu Escalade ESV váží 2624 kg, nejtěžší 2804 kg. Ráfky jsou 22palcové. Největší motor v nabídce pro americký trh je 6,2litrový V8 s výkonem 420 koní.

Zdroj: CarWow

Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články