Obyčejné automobilky mají větší zisk než prestižní. PSA překonává Mercedes i BMW

                   

Ve světě motorismu jsou automobilky, které se dají označit za prestižní. A to především kvalitou svých vozů, což se následně podepisuje i na jejich ceně. Zároveň to neznamená že dané automobilky mají nutně i velký zisk. Tomu je obvykle přesně naopak. Více se daří výrobcům obyčejných aut pro běžnou populaci než těm, kteří vyrábějí auta prestižní, které jsou vzhledem k cenám jenom pro někoho.

Známý ukazatel EBIT

Zjistit jak si která automobilka stojí v souvislosti se svými zisky pomáhá ukazatel označovaný jako EBIT. Ten ukazuje hodnotu provozního zisku před zdaněním a díky tomu umí velmi dobře nastínit finanční situaci v podstatě jakékoliv firmy. Tedy i automobilky. Poslední výzkum který byl proveden společností Automotive News Europe ukazuje poměrně zajímavé výsledky týkající se druhého čtvrtletí tohoto vozu.

Skupina PSA si stojí velmi dobře

Připomeňme že se nedávno objevilo několik zpráv které se týkají uzavírání továren PSA v Asii, stejně jako se týkaly omezování investic. To mohlo navodit dojem že se skupině PSA přestává dařit. Podle ukazatele EBIT je tomu přesně naopak. Koncern který má pod sebou automobilky Citroën, DS, Opel a Peugeot totiž dosáhl na hodnotu 8,7 procenta, což je v automobilovém průmyslu jednou z nejvyšších.

Poměrně zajímavým  číslem se v rámci ukazatele EBIT pyšní i mladoboleslavská Škodova, která také přesáhla osmičku a aktuálně se může pyšnit dosažením skóre o hodnotě 8,1. Pokud pomineme ty nejlepší vozy v portfoliu tak musíme říci, že se Škoda také soustředí spíše na nabídku běžných aut než něčeho výjimečného.

Mercedes nebo BMW podstatně zaostávají

A nyní ono potřebné porovnání s prestižními automobilkami, jejichž vozy jistě patří mezi to nejlepší na současném trhu. Mercedes získal skóre o hodnotě 2,8 procenta, což není nijak zajímavá hodnota. To BMW je na tom ještě hůře, protože to dosahuje indexu pouze 1,4 procent. Obě automobilky se hájí tím, že jim skóre kleslo z důvodu výrazných investic, které v posledním období měli. Nutno však dodat, že ani z dlouhodobého hlediska nejsou prestižní automobilky obvykle těmi, jejichž zisky by dosahovaly vysokých čísel.

Diskuze Vstoupit do diskuze
74 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články