Když se poprvé objevila zpráva o tom, že koncern Volkswagen plánuje nové rozdělení jednotlivých automobilek, vyvolalo to vlnu nevole. Jak by také ne, když nejhůře z nových plánů vyšla právě mladoboleslavská Škoda Auto. Zatímco Volkswagen má být prestižní a Seat unikátní, tak Škodovka má být spíše lowcost. V tu chvíli ji začal každý přirovnávat k Dacii.

Odbory se začínají bouřit

Dané vyjádření nenechalo chladné ani odboráře ve Škoda Auto, kteří se prostřednictvím vydávaného časopisu ihned vyjádřili k dané situaci. Jejich reakce jsou v podstatě totožné s těmi, které se objevily hned po odhalení dané informace. Odboráři jsou proti tomu, aby se ze Škodovky stala lowcost značka přirovnávaná k Dacii a nechtějí, aby se dělníci na linkách staly montéry takových vozidel, které budou mít špatnou pověst. Na druhou stranu dodejme, že se výrazně mění i trhy kde se vozy Škoda prodávají a po úpadku čínského se do popředí dostává Rusko a východ Evropy. I to může být důvodem, proč koncern upravuje strategii.

V plánu jsou dosud nezveřejněné kroky

Podle časopisu Škodovácký odborář jsou v plánu i určité kroky, které by měly danému výraznému odsunutí Škodovky do jiné kategorie zabránit. Co je v plánu a kdy začnou odboráři svou výhružku realizovat však uvedeno nebylo. Nutno dodat, že tamní odbory mají v automobilce poměrně silnou pozici, což se naplno ukázalo v minulosti, hlavně ve chvíli vyjednávání o vyšších platech, na které vedení i když neochotně, ale často přistupuje.

Vadí srovnání s Dacií

Těžko bychom hledali v Evropě dominantnější lowcost automobilku, než je právě Dacia. Odboráři a mnozí zaměstnanci logicky nechtějí, aby stejnou pověst získala i Škoda. To by se mohlo odrazit třeba i na výplatách a zaměstnanosti, pokud by nový plán nevyšel. Zároveň vadí i fakt, že se plánuje odsun výroby Škody Superb z České republiky, což atmosféru spojenou s faktem že se u nás budou montovat skutečně jenom levnější a obyčejnější vozy jenom umocňuje.