Koupit si ojeté auto je zcela běžná věc. Srdcem každého vozu je motor a ten je vhodné vybírat obezřetně. I proto, že některé motorizace na tom nejsou nijak dobře z hlediska spotřeby oleje. Zmapovali jste automobilový trh a podívali, které motory patří do skupiny těch zaručeně největších žroutů.

BMW – 4,4 V8

Motor, který možná zaujme svou konstrukcí a výkonem, ale problém, o kterém se nemluví je jeho spotřeba oleje. Sice díky 407 koním auto skvěle jeden ale bohužel po tisíci ujetých kilometrech může být potřeba dolít klidně i celý litr maziva.

Mazda RX8 – 1.3

Tato motorizaci v daném voze nabídla několik variant, od výkonu 192 koní, až po výkon 231 koní. Co se ale příliš nepovedlo, to byla konstrukce spojená s faktem, že si motor vzal více oleje, než bylo běžné. Hlavním problém jsou zde netěsnosti, se kterými souvisí i možné náklady na opravu.

Nissan – 1,5 a 1,8 16V

Tyto motorizace byly běžné v celé řadě vozidel, a to třeba Almera, nebo Primera. Hlavně kvůli špatným pístním kroužkům v motoru však dochází k tomu, že si auto bere více oleje, než byste dost možná sami čekali. Na tisíc ujetých kilometrů to může být klidně i jeden litr.

Opel – motory EcoTec




Řada EcoTec sice může být výkonná a úsporná, ale ať už se sáhne po jakékoliv verzi, a že jich je – 1,0, 1,2, 1,4, 1,6, 1,8 a 2,0, tak je třeba počítat s tím, že kontrola stavu oleje by u dané motorizace rozhodně měla být častější. Že na tisíc kilometrů zmizí i půl litru, je stav u některých motorů zcela běžný.

VAG – 1,9 TDI

Kultovní koncernový motor 1,8 TDI není až tak dobrou volbou, jak si mnozí myslí. Nyní se ukazuje, že hlavně s vyšším nájezdem kilometrů polkne i něco jiného než jenom palivo. Spotřeba oleje je spojena hlavně s opotřebovaným těsněním ventilů, nebo problémům s turbodmychadlem.

VAG – 1,8 TFSI

I tento motor je třeba uvést na náš seznam. A to všechny jeho varianty, bez ohledu na to, zda je o výkonu 163 nebo maximu 180 koní. I když se motor jeví jako skvělá volba, horší pístní kroužky jsou původcem problému, se kterým je třeba počítat. Olej je třeba kontrolovat a dolévat.