Odborník objasnil, zda se vyplatí koupit ojetý automobil, který má najeto přes 300 000 kilometrů - AutoŽivě

Odborník objasnil, zda se vyplatí koupit ojetý automobil, který má najeto přes 300 000 kilometrů

Ojeté auto má své výhody i nevýhody. Jestli se však skutečně vyplatí koupě ojetého vozu s vyšším počtem najetých kilometrů, rozhodl automobilový novinář Adam Kornacki.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jeden s nejznámějších automobilových novinářů v Polsku Adam Kornacki začal v poslední době intenzivněji pracovat s automobily. Ve svém videu, které zveřejnil, vysvětluje výhody a nevýhody ojetého automobilu s nájezdem okolo 300 000 kilometrů. Většina řidičů by řekla, že tento vůz už má to nejlepší dávno za sebou. Najdou se však i lidé, kteří si takový automobil koupí.




Jsou nejdůležitější kilometry na budíku?

Hned na úvod Kornacki uvedl, že počet ujetých kilometrů na budíku je jenom číslo a není nejdůležitější věcí při výběru ojetého vozu. Odůvodnil to tak, že kilometry u velké spousty ojetých automobilů nemusí vůbec odpovídat skutečnosti. Automobil tak ve výsledku může mít najeto i 2 nebo 3krát více. Na počtu najetých kilometrů tedy opravdu záleží, pokud máte jistotu poctivého nájezdu. To se ovšem většinou nedá přesně zjistit, pokud neznáte majitele osobně.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Technický stav vozidla

Kromě počtu najetých kilometrů je potřeba se zaměřit především na technickou stránku vozidla. Stav karoserie a technický stav vozidla může být někdy daleko důležitější než počet kilometrů na budíku. Kornacki si tedy stojí za názorem, že je lepší koupit automobil v dobrém technickém stavu a karoserií s více ujetými kilometry než ojetý vůz ve špatném technickém stavu s korodující karoserií a méně najetými kilometry.


iZdroj fotografie: Depositphotos

Obecně platí, že s rostoucím počtem ujetých kilometrů také roste opotřebení všech částí automobilu. Proto polský novinář dospěl k závěru, že se více vyplatí připlatit si za novější automobil, který je v dobrém stavu a má méně najeto. Vyšší počáteční investice při koupi je totiž mnohem lepší, než postupně platit za opravy starého automobilu s mnoha kilometry na budíku. Koneckonců i po desítkách oprav to bude pořád to staré auto.

Novější automobil je dražší

I přes výrazně vyšší pořizovací cenu tedy Kornacki doporučuje koupi novějšího automobilu v lepším stavu s méně najetými kilometry. Novější vozidlo se vám určitě vyplatí i při snazší údržbě. Části nebudou natolik opotřebované a nebudete se muset bát, že po jedné opravě bude obratem následovat další.

Zdroj: AutoCar, Adam Kornacki, WP

Diskuze Vstoupit do diskuze
147 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
Spáchal, či nespáchal Adolf Hitler sebevraždu? FBI pracovala s teorií, že ponorkou utekl do Argentiny
Události247.cz
Očkovat proti covidu se budou děti od pěti let. Ministr zdravotnictví Vojtěch řekl, od kdy to bude možné
VědaŽivě.cz
Robotická chirurgie – budoucnost medicíny začíná tady a teď
adbz.cz
Prodej hrnčířské hlíny: Kde ji nejlépe pořídíte?