Odborníky oceňované motory, které vydrží skoro všechno

                   

Srdcem auta je motor. Právě ten má velký vliv na to, kolik s vozem dokážeme najet, než dojde k nějaké poruše. Jsou motory, které toho až tak moc nevydrží, a potom jsou motorizace, které vydrží skoro vše. A právě na ně jsme se zaměřili.

1,6 MPI / 8V (EA113)

Velmi jednoduchý a tedy i málo problematický motor, který lze znát z mnoha vozů koncernu Volkswagen. Kdo nepotřebuje nijak zvlášť velký výkon a 120 koní by mu mělo plně dostačovat, pro toho bude tato motorizace solidní volbou. Jediným hlavním problémem který se často zmiňuje, jsou problémy se svíčkami. Jinak ale tato motorizace na žádné velké komplikace rozhodně netrpí. Mnozí si chválí také fakt, že tato motorizace se i celkem dobře hodí v případě zájmu o úpravu na LPG. Kdo má v plánu jezdit právě na plyn, a to z důvodu úspornosti, ten s touto motorizací rozhodně neudělá chybu. A v jakém autě ho můžeme najít? Je to třeba Volkswagen Golf, je to také Škoda Octavia druhé generace, nebo například Audi A3, popřípadě Volkswagen Passat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

1.4 16V (StarJet)

Za tímto motorem stojí Fiat. Ať máte k dané automobilce jakékoliv výhrady, nutno říci, že tento motor se skutečně povedl. Jednotka o objemu 1 368 cm3 je benzinovým motorem s výkonem 95 až 100 koní, což je dostačující hodnota spíše pro menší vozy. Sice jim nenabídne nijak fenomenální zrychlení, ale kouzlo tohoto motoru je spíše v kvalitě a také spolehlivosti. I když konstrukce není až úplně jednoduchá, moc problémů se s motorem neobjevuje. A tak je osvědčenou volbou třeba pro Fiat 500, Fiat Grande, nebo také Punto. Opomenout nelze ani Fiat Bravo, Stilo, Tipo, nebo vozy Lancia Ypsilon, či Alfa Romeo MiTo.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

1,8 i-VTEC (řada R)

Tento motor má na svědomí Honda a to že je v našem přehledu také jasně vypovídá o jeho kvalitě. Už v minulosti byla japonská automobilka vyhlášená svými motorizacemi, jako byla třeba řada D. Moderní řada R na ně však nijak výrazně neztrácí. Motor 1,8 i-VTEC nabízí i celkem slušný výkon 140 koní a případný technický problém je spíše dílem náhody, než že by se jednalo o standard. A to i při najetí stovek tisíc kilometrů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články