Jak budou fungovat oddělené pruhy na dálnici pro VIP značky a ty „ostatní“: Kdo si zaplatí, ten pojede

Čekáte v zácpě na dálnici, zatímco ve vedlejším pruhu jedou tiše a bez omezení auta vybrané značky, která si to zkrátka uměla „zařídit“. Nesmysl a fikce? Ne tak docela.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Zdánlivě nesmyslná otázka z úvodního titulku není možná tak úplně nesmyslná, když se nad ní trochu zamyslíte. Když může mít (zatím tedy jen finanční) elita možnost svých prostor v restauracích, VIP salónku na letišti stejně jako třeba první nebo business třídu v letadle, proč by jí nemohla mít na něčem tak plebejském, jako je obyčejná silnice a dálnice? Když si to zaplatí? Proč má manažer velkého koncernu „trčet“ s řidičem ve svojí Tesle, když by mohl jet vlevo bez čekání a bez kolon?

Když zvolím ekologii a zaplatím to, chci přednost v jízdě

A konečně, proč ne? Když navíc onen manažer prokázal natolik ekologický a ohleduplný vztah k přírodě, že nechal svůj biz-jet na letišti a zvolil Teslu, se spotřebou v promile vůči svému Falconu? Pak by měl mít přeci právo dojet na jednání tehdy, kdy potřebuje? Nebo neměl? Mohla by Tesla (nebo jiné značky automobilů) mít právo na svoje přednostní pruhy? Podobné otázky nejsou natolik utopické, jak by se mohlo zdát. A že je to zrovna Tesla? Vcelku pochopitelně. Elon Musk je muž činu a objevuje dosud nepoznané, jak dokázal nejen Teslou a nejen projektem Space-X.

iZdroj fotografie: iStock

Jak uvedla agentura Bloomberg, Tesla se za dosud nezjištěných podmínek dohodla s provozovateli dálnice v Mexiku a na přechodu Colombia Solidarity z Texasu do Mexika zřídila vlastní pruh. Pouze pro Tesla automobily a dodavatele závodu Tesla. V Nuevo Leon vzniká „centrum elektromobility“, jak agentuře řekl řekl Ivan Rivas, ministr hospodářství Nuevo Leon. A aby urychlili celou dopravu a vozidla nemusela stát a čekat, zřídili pro ně separátní pruh. S tím, že v plánu je navazující úsek dálnice.

Z přechodu se pruh dálnice stane celkem snadno

A jsme u toho. Místo na přechodu je jedna věc, dálnice je druhá. Máte Teslu? Jezdíte „ekologicky“? A nechcete „trčet“ v zácpách? Možná bychom pro vás měli řešení. Když Tesla spouštěla svůj program nabíječek Supercharger, mnozí si také ťukali na čelo, jaký to je nesmysl. Nyní už si neťukají. Elon Musk prokázal nejednou až fanatickou zarputilost a geniální „tah na branku“, pokud ten tah bude generovat peníze a pokud to přispěje ke slávě jeho, jeho firem a Tesly zvláště. Tady by se splnilo všechno dohromady.

iZdroj fotografie: S vědomím Korporace pro rozvoj pohraniční zóny Nuevo León

Jen si to představte. Na vybraných úsecích dálnic, kde je tři a více pruhů, se ten jeden pruh prohlásí jako „pruh Tesla“. V Německu by to asi neprošlo, ale v takovém Mexiku? Proč ne. A možná i ve Státech. Zpoplatní se, a kdo jej z majitelů Tesly bude chtít využívat, zaplatí ročně stanovenou částku na účet Tesly. Nebo by se to odvíjelo od jízd, jako mýtné, na systému nesejde. Celé by se to ještě zastřešilo ekologií, nulovými emisemi a novátorstvím, tedy tím, co je Elonovi tak blízké.

Už vám to dává smysl? Myslíte, že by ty pruhy byly prázdné? Vsadím se s vámi o co chcete, že by v nich uháněla jedna Tesla za druhou. Pro jejich majitele by nebylo lepší cesty, jak ukázat, že patří „do klubu“. I s jeho logem na oficiálních informačních cedulích. Jen se na tu ceduli podívejte. Co tomu říkáte?

Co byste řekli na dálniční pruhy „pro vyvolené“?

Zdroj: Bloomberg
Diskuze Vstoupit do diskuze
63 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články