Při průzkumu ojetin potenciálního zákazníka vždy spolehlivě odradí nájezd přes 200 00 kilometrů. Tento údaj může být ve skutečnosti ještě vyšší. Znalci ovšem vědí, že existují auta, pro která není žádná potíž ani dvojnásobný nájezd bez nutnosti větších oprav.

Možná si myslíte, že toto se týká jenom několika supersportů nebo hýčkaných legend, půl milonu kilometrů (a více) zvládnou i běžná auta, která každý den vídáte na silnici.

Auta koncernu Volkswagen

Mnoho automobilů od známého německého koncernu vykazuje při správné péči zkrátka neuvěřitelnou odolnost. Nejčastěji je řeč o takových modelech jako Passat B6, Jetta 5, Golf 5 a 6.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

Nejlepší volbou jsou  modely, které jsou vybaveny motorem BSE 1,6 MPI s výkonem 102 koní. Jediným problémem je, že tento motor byl vyráběn pouze do roku 2015. S každým novým rokem je stále obtížnější takové auto najít. Jasnou volbou je Škoda Octavia, která dostávala tento motor také.

Chevrolet

S náležitou péčí si vozy Chevrolet z Koreje vedou stejně dobře jako Němci. Automobilové rekordy lámou stroje jménem Cobalt. Je to proto, že tyto vozy dostaly super spolehlivou pohonnou jednotkou B15D2 o objemu 1,5 litru a výkonem 106 koní. Stejný motor se používal i v jihokorejských modelech Daewoo Gentra.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

Dacia

Modely Logan, Duster a Sandero mohou snadno soutěžit o titul „nesmrtelné přibližovadlo“. A to vše proto, že pod kapotou má mnoho modelů motory K4M a F4R. Vysoká kvalita a spolehlivost těchto jednotek umožňuje autům bez problémů ujet stovky tisíc kilometrů. Stejné motory lze potkat také v automobilech Nissan Terrano a Almera.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

 Toyota




Japonská Toyota není z hlediska spolehlivosti horší než evropská, zejména pokud jde o modely s motorem 2AR-FE. Seznam těch šťastlivců se týká modelů RAV4 XA30 a XA40, XV50, XV70 a Camry XV40.

Pro uvedené stroje nejsou stovky tisíc kilometrů vůbec žádná potíž, i když po takovém zápřahu bude pochopitelně nutné vyměnit rozvodový řemen. Ale při zodpovědném přístupu, který není podmíněný vysokými investicemi, se zmíněné Toyoty ukazují jako zázračné stroje.

Zdroj fotografie: Adobe Stock

Honda

Další japonskou značku trochu trápí koroze podvozku, ale přesto nejde nezmínit některé nesmrtelné modely.. Jediným problémem je, že na trhu není tolik automobilů s motorem R20A. Mluvíme samozřejmě o modelech Civic, Accord a CR-V s jednotkou se štítkem V-TEC.

Tato auta zvládnou opravdu velký nájezd, jen je potřeba se postarat o výměnu rozvodového řemenu zhruba jednou za 80 000 kilometrů.

Zdroj fotografie: Adobe Stock