Ojetina tak nenápadná, že ji budete každý den na parkovišti hledat. Vydrží ale milion km a „žere“ méně než 2 l/100 km

V mnoha ohledech je lepší než konkurence, ale má jednu slabinu, nevypadá nijak zvlášť poutavě. Pod nudným vzhledem je ale dobrý pracant.

i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Toyota Avensis třetí generace byla ve výrobě v letech 2009 až 2018. Představovala pokračování úspěšné linie modelů této japonské automobilky. Navzdory určitým technickým problémům, které byly typické pro předchozí modely, se Avensis III snažila přinést technické vylepšení a lepší jízdní vlastnosti. Předchozí generace Avensisu, zejména druhá generace z let 2003 až 2008, byla považována za pohodlnou a kvalitně zpracovanou.

Vzhled není silnou stránkou, velký kufr a spotřeba paliva ano

Ovšem ani té se nevyhnuly určité technické potíže. Problémy se vstřikováním u dieselových verzí způsobovaly majitelům nemalé starosti. Avšak s příchodem třetí generace byly tyto problémy vyřešeny. Novější verze těchto motorů již neměly tendenci trpět těmito závadami. Navíc mnoho technických problémů šlo řešit pouhým aktualizováním softwaru. Mezi další typické závady Avensisu patří problémy EGR ventilů u naftových verzí.

iZdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel

Obvyklý je opotřebený dvouhmotový setrvačník, zejména u 2.2 D-CAT 130 kW. Občasně lze narazit na závady na systému DPF/D-CAT. Jaký motor zvolit? Některé verze dieselových motorů, zejména 2.2 D-CAT, mohly být nepopulární vyšší spotřebou paliva. Zákazníci se pak obraceli na slabší a jednodušší z variant, jako je 2.0 D4-D. Tato verze je úspornější a méně náchylná k technickým problémům.

Jediná ojetina, která se ještě vyplatí koupit. Takové auto už nikdy nikdo nevyrobí, starší je lepší

V extrému při maximálně úsporné jízdě mohla brát cca dva litry nafty. Benzínové motory Valvematic jsou pak tiché a spolehlivé, ale základní verze se šestnáctistovkou může mít nedostatečný výkon. Při výběru Avensisu III je také třeba zvážit typ převodovky. Bezestupňová převodovka Multidrive S může být náchylná k problémům. Manuál se může zdát jako praktičtější volba.

Z převodovek buď automat, nebo klasický manuál

U dieselových verzí by mohlo být výhodnější zvolit klasický šestistupňový automat, ovšem za cenu vyšší spotřeby paliva. Motor, který lze tedy doporučit, je 2.0 D4-D 91 kW. Jde o jednodušší a úspornější z nabídky naftových motorů. Který ale bohatě stačí. V případě ojetého auta s nižším nájezdem zvládne ještě hodně práce. Čtyřválec má v již piezovstřikovače a je tišší a spolehlivější než dřív, hledat je třeba exempláře od roku 2010.

iZdroj fotografie: S vědomím Autohaus M. Fugel

V nabídce na německém inzertním serveru je na prodej aktuálně Toyota Avensis Kombi 2.02.0 D4-D 91 kW Executive s nájezdem 75 900 km. Jde o auto z roku 2013, s dobrou výbavou, navíc druhou sadou disků s pneumatikami. Nájezd je v tomto případě víc než dobrý. Pokud by prošlo auto kontrolou mechanikem, pak za cenu 186 000 Kč v přepočtu z eur dává pro prakticky laděného a šetrného řidiče bez zájmu o styl a eleganci smysl.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Máte rádi Toyotu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články