Ojetý hot-hatch za nízkou cenu: Pořídit se dají zajímavé kousky - AutoŽivě

Ojetý hot-hatch za nízkou cenu: Pořídit se dají zajímavé kousky

                   

Segment vozidel označovaných jako
hot-hatch je dlouhodobě velmi populární. Co v případě, kdy je vaším cílem
jeden takový vlastnit, ale výběr nových vozidel nevyhovuje vaší peněžence? Potom
je na místě podívat se do segmentu ojetin, kde se dají najít poměrně slušné
kousky. My se zaměříme na ty ze segmentu B, které mohou kromě zážitku z jízdy
přinést i nějakou tu všestrannost a také praktičnost. Pojďme na ně.




VW Polo V GTI

Volkswagen Polo je obecně velmi populárním vozem, s dlouhou historií a s dlouhodobým zájmem. My si představíme jeho pátou generaci, produkovanou v letech 2009 – 2017. Tento model byl k dispozici i ve variantě GTI. Tento stylový hot-hatch je nabízen i jako třídveřová varianta klasického Pola, což celkový sportovní a dravý dojem jenom umocňuje. Zároveň je auto velmi slušně vybavené, což se hodí i ve chvíli, kdy si chcete krom zážitků ze samotné jízdy užít také něco z praktičnosti. Pokud jde o použitý motor, je to 1.4 TSI. Stejný, jaký používá Škoda Fabia RS. Jeho výkon je 180 koní. Nutno však dodat, že s faceliftem se Polo dočkalo motorizace 1,8 TSI, který nabídla zvýšení výkonu na 192 koní. A s tím je spojeno zrychlení z nuly na stovku za 6,7 sekundy a také maximálka o hodnotě 236 kilometrů za hodinu.


iZDROJ FOTOGRAFIE: VW

Citroen DS3 Racing

Už samotný Citroen DS3 budil
pozornost, a to především svým netradičním designem. Auto vyráběné
v letech 2009 – 2016 sice nebylo z hlediska prodejnosti žádným
trhákem, ale kdo hledal opravdovou výjimečnost, ten nemohl být zklamán. A co
teprve když mluvíme o sportovní verzi Citroen DS3 Racing. K unikátnímu
designu a             celkem slušné výbavě
se přidalo zajímavé odlišení, které dávalo autu dravost a lepší jízdní
vlastnosti. A to hlavně díky čtyřválci 1,6 THP, který byl vyvíjený společně
s BMW. Ten dokáže nabídnout až 207 koní a kroutící moment 275 Nm. To jsou
parametry, díky kterým budete mít na tachometru stovku za 6,5 sekundy a
maximálně můžete jet 235 kilometrů za hodinu.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Citroen

Renault Clio III RS

Pro mnohé je možná překvapení, že
třetí generace vozu Renault Clio se vyráběla i ve verzi RS. Bylo tomuá
v letech 2007 – 2012. V této době byl tento vůz k dispozici jako
nové auto, a to výhradně jenom v třídvéřové karoserii. I když designově
tento model nemusí zapůsobit tak, jako některé konkurenční, tak pokud jde o
výkon, zde nelze čekat žádné zklamání. Dvoulitrový motor pod kapotou umí
nabídnout výkon 197 koní. Z nuly na stovku to lze zvládnout těsně pod 7
sekund a maximální rychlost činila až 215 kilometrů v hodině.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Renault

Peugeot 207 RC

Obecně celkem populární Peugeot určený do města, který se v letech 2006 – 2014 dočkal i své RC verze, která se také řadí spíše do skupiny těch, které nejsou až tak příliš známé. Moc dravosti a ostrosti na první pohled sice nevidíme, ale třeba sportovní sedadla uvnitř dávají tušit, v jaké verzi se budeme nacházet. Zapomínat pochopitelně nelze na to hlavní, a to na čtyřválcový motor 1,6 THP vyvinutý ve spolupráci s BMW. Ten má 174 koní, což se na první pohled sice může jevit málo, ale vzhledem k tomu jak je Peugeot 207 malý a lehký, lze hravě dosáhnout zrychlení z nuly na stovku za 7,1 sekund a maximálky o hodnotě 220 kilometrů v hodině.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Peugeot
Diskuze Vstoupit do diskuze
147 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
Disney bomba inspirovaná animovaným filmem byla poháněná raketami. Uměla prorážet i betonové bunkry
Události247.cz
Nepřehledné a pořád se mění! Lidé mají v opatřeních proti covidu chaos
VědaŽivě.cz
Pandemie covid-19: Jaké by bylo být jediným člověkem na planetě, který je zcela imunní?
adbz.cz
Sázení zeleniny v lednu je správný krok pro velkou úrodu, apelují zahrádkáři. Teď je ideální čas začít