Osvědčené naftové dvoulitry s dobrým výkonem i dlouhou životností

                   

Naftové motory rozhodně nejsou v propadlišti dějin. A patrně se tam ani nikdy nedostanou. Jak proto, že se ukazuje, že nejsou zase až tak škodlivé, tak samozřejmě také proto, že mají oproti benzínu mnoho výhod. Sem můžeme zařadit například přijatelnou spotřebu, stejně jako dobrou odolnost a tedy i životnost dieselových motorů. Kdo plánuje se svým vozem jezdit hodně a dlouho, pro toho je nafta jasnou volbou.

Pozor však na správný výběr. Žádná rada není univerzální a u naftových motorů to platí dvojnásob. Pokud plánujete koupit ojetinu a poohlížíte se po naftovém dvoulitru, máme pro vás několik tipů na ty motorizace, se kterými rozhodně nelze šlápnout vedle. A některé vás rozhodně zajímavě překvapí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

2.2 i-CDTi

I když je japonská Honda známá hlavně pro své dobré benzinové motory, nelze jí upřít, že se se jí skvěle dařilo také na poli naftových motorů. K tomu došlo v roce 2003, kdy se na trhu objevil naftový motor s označením 2.2 i-CDTi. Tento naftový čtyřválec se stal určitým symbolem spolehlivosti, úspornosti a životnosti. Nijak nezklamal ani svým výkonem, který činil 140 koní. Ten plně dostačuje pro jízdu ve vozech, jako je Honda CR-V nebo také Hodna Accord, kde ho můžete najít. Kdo hledá jistotu japonské spolehlivosti, pro toho může být ojetina s tímto naftovým motorem zaručeně osvědčenou volbou.

2.1 CDI

Jdeme na další zajímavý tip, který najdete pod kapotou vozů Mercedes. Na poli dvoulitrových dieselů se rozhodně nejedná o žádného nováčka. Naopak. Motorizace s označením 2.1 CDI byla ze strany Mercedesu představena poprvé v roce 1997. Vzhledem k tomu, jaké měl motor parametry, ale i k tomu jakou nabízel spolehlivost a životnost, byl velmi žádaný. I proto začal být hojně používán v řadě modelů Mercedesu. Díky tomu není nouze narazit v autobazarech na řadu modelů, které mají tuto motorizaci pod kapotou. V návaznosti na to můžeme říci, že je třeba počítat také s různými výkony, na které byla jednotka naladěna. Ty začínají na pouhých 82 koních, ale mohou končit i na hodnotě 204 koní. Jediným možným negativem u motoru může být nutnost pravidelného servisu v podobě výměny oleje, který se doporučuje už po nájezdu 10 000 km a klasický limit 15 tisíc je spíše horní hranicí pro termín výměny.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

2,0 CRDi

Poměrně zajímavým dvoulitrem je i motorizace s označením 2,0 CRDi. Zvláště proto, že tento motor najdete pod kapotou dvou korejských automobilek. Je to právě Kia a Hyundai, které tímto čtyřválcem ukazují, že jejich u některých špatná pověst rozhodně není na místě. Zvláště, pokud se rozhodnete sáhnout po ojetině. Je třeba uvést, že právě tato naftová motorizace byla vyráběná od roku 2001 do roku 2010. V případě, že ji najdete jako součást vozidel v bazaru, rozhodně není třeba mít obavy. A také se lze těšit s poměrně širokého výběru, pokud jde o výkon. Naftový čtyřválec 2,0 CRDi byl totiž laděn na čtyři výkonnostní varianty, a to 113, 125 a 140 koní.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

2,0 TDI

Nebijte se, rozhodně jsme na něho nezapomněli. Jenom jsme si ho nechali na konec. Řeč je o motoru, který je pro někoho doslova modlou. Jde o naftový 2,0 TDI z dílny Volkswagenu. I když úplně první verze nemusely být úplně stoprocentně dokonalé, tak postupem času byl tento motor vyladěn k naprosté dokonalosti. Pokud půjde o dvoulitrové TDI vyrobené po roce 2012, je tu téměř stoprocentní záruka toho, že motor splní vše, co od něho i náročný zájemce očekává. A je jedno, zda se máme zaměřit na výkon, na přijatelnou spotřebu, nebo na životnost i zvládnutí delšího kilometrového nájezdu. Není proto divu, že řada lidí brouzdající po inzertních serverech nechce nic jiného, než tento motor. A to mluvíme i o těch, kteří motorům a autům obecně zase až tak moc nerozumí. TDI zkrátka předchází už samotná dobrá pověst.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články