Davies je otec dvou dcer, kterým chtěl ukázat, jak nešetrná může dnešní doba být. Koupil proto  Lotus z roku 1967 v poměrně chaotickém stavu, a rozhodl se ho s pomocí dcer zrestaurovat. Jediný použitelný byl motor, který jako zázrakem nebyl výrazně poškozený, což se ovšem nedalo říct o zbytku auta. P5esně to se ale Daviosvi hodilo – chtěl totiž ukázat svým dcerám, že staré věci nejsou hned na odpis, a můžou z nich někdy vzniknout opravdové skvosty.

Do auta vložil každý kousek sebe

Jak už jsme naznačili, nešlo o prosté zrestaurování starého „střepu“, ale o společnou práci rodiny. Každý vnášel do procesu oprav vlastní nápady, které elegantně zakomponoval do designu vozidla. Tím nejvýraznějším je prošívaný potah vnitřní části dveří, v němž starší z dcer (14ti letá) vyšila červenou nití kosočtverce na černém podkladu. Dalším jsou pruhy na kapotě v bílé, zelené a červené barvě, které symbolizují vlajku Walesu, otcovi rodné země. To je hezké gesto, zejména v tomto věku, kdy běžně puberťáci ke svým rodičům příliš lásky nechovají.

Lotus Europa - pruhy

Původní zůstala kostra, motor a celá karoserie, kterou bylo potřeba celou demontovat, obrousit a znovu nalakovat. Vnitřek byl v katastrofálním stavu, a původní zůstala jenom palubová deska a volant, všechno ostatní muselo jít pryč (nebo spíše to, co ještě uvnitř zbylo). Bylo potřeba udělat kompletně nové elektrické rozvody, zprovoznit všechny mechanismy a interiér kompletně přečalounit. Ale že se jim to povedlo, no ne?

Lotus Europa byl jako střela

Rodina si k opravě nevybrala ledajaké auto, nýbrž legendární sporťák Lotus Europa produkovaný v letech 1966 – 1975, během nichž vznikly 4 série. Davis s dcerami vybrali pro svůj záměr Lotus 1973 osazený motorem DOHC I4 ze společné dílny Lotusu a Fordu, který je využíval pro své Mustangy. Čtyřcylindrový motor měl dvojité vačkové hřídele nad hlavou a objem 1.6l, což dodávalo autu výkon 77kW. Ve své době to bylo pro „civilní“ sporťák pořádná střela, co to zvládla z 0 na stovku za 6,6 sekundy!




Lotus Europa

Chapman, ředitel automobilky Lotus, zkombinoval několik nejlepších komponentů v jeden, aby dosáhl levných výrobních nákladů. Motor převzal pocházel od již zmíněného Fordu, doplnil ho ale transaxlí Renaultu (tuhá roura, co spojuje motor vpředu s převodovkou umístěnou v zadní části vozu). A teprve ve chvíli, kdy si byl jistý sílou transaxle, vypustil automobil do světa.

Lotus se stal jedinečným i po stránce designové. Vždyť vážil pouhých 680kg, a byl posazený těsně nad zemí, což dávalo řidiči úplně nový požitek z jízdy umocněný pohodlím „zapadlých“ sedaček. Auto má něco málo přes metr, zakázková kola s rozměrem 15“, brutální motor a originální design navržený pro skvělou aerodynamiku.

Velký úspěch vystřídal pád

Tvůrci Lotusu měli jediný cíl – vyrobit rychlé sportovní auto za rozumnou cenu, kterou si bude moct dovolit veřejnost. Úspěch postavil na silném motoru a „jiném“ designu, s nímž mělo auto koeficient odporu pouze 0,29Cd. Ředitel společnosti provedl u budoucích generací celou řadu změn, které měly ekonomicky podpořit nástup Lotusu …bohužel se o několik let později ukázalo, že lidé nejsou připraveni (nebo spíše ochotni) přijmout design „krabice“. V produkci se tak Lotus udržel pouhých 9 let, když byla jeho výroba v roce 1975 definitivně ukončena.

Holkám patří za pořádný kus odvedené práce velký obdiv, ačkoliv odvedl největší kus práce jejich otec Davis. S autem si teď chtějí užívat svého úspěchu, a k prodeji se rozhodně nechystají, dokud jeho nejmladší dcera nedostane řidičák, a nebude se moct v Lotusu sama projet.