Pětiválcové motory zmizely v podstatě tak rychle, jako se objevily. Pokud začnete v moderních vozech hledat pětiválcové motorizace, patrně je nenajdete. Výjimkou bude patrně automobilka Audi, ale jinak jde o motorizaci, která je už zastaralá. Přesto některé motorizace s pěti válci byly celkem zajímavé a to mimo jiné znamená, že je můžete najít i v ojetých vozech. Ve kterých? A jaké jsou dobrou volbou.

Pětiválcové motory Volvo

Našli byste je v celé řadě modelů, jako je Volvo S60 a S80, dále v druhé generaci modelu Volvo V70, stejně jako v první generaci modelu XC90. Všude tam byl pod kapotou také pětiválec. Pokud máme dát tip na jeden z nejzajímavějších, rozhodně jde o naftový motor s objemem 2,4 litru, vyrobený ještě před rokem 2010. Jeho unikátem je hlavně spolehlivost, jelikož stovky tisíc najetých kilometrů pro něho nejsou problém.

Pětiválcové motory Mercedes

I v Mercedesech můžete pod kapotou narazit na pětiválce. Konkrétně to je jednotka označená jako OM612, což je název za kterým se ukrývá motorizace 2,7 CDI. Tento naftový motor zaujme vysokým točivým momentem, kvalitou a spolehlivostí, ale i nízkou spotřebou. Býval samozřejmostí u Mercedesů třídy E. Pokud chcete prémiové ojeté auto, tento pětiválec určitě nebude chybou.

Pětiválcové motory Alfa Romeo




Mnoho lidí se obává pověstné nespolehlivosti vozů této značky. To se však netýká všech. Stejné je to v případě motorizací. Pokud pod kapotou kupované ojetiny najdete pětiválcový motor 2.4 JTD, rozhodně nemusíte váhat, jelikož jde o solidní volbu. Jak pokud jde o spolehlivost, tak pokud jde o spotřebu, tak pokud jde o výkon. Motor může mít pod kapotou Alfa Romeo 156 a 159, stejně jako Alfa Romeo 166. A zapomenout nelze ani na koncernové Fiat Croma nebo v Lancia Lybra.

Pětiválcové motory Land Rover

Ano, i tyto typické a charakteristické vozy mohou mít pod kapotou pětiválec. Konkrétně ho najdete pod kapotami vozidel Land Rover Defender a Land Rover Discovery II. Pokud pětiválec pod kapotou tohoto vozu objevíte, chtějte výhradně motorizaci nesoucí označení Td5. I když se někdy mohou vyskytnout problémy se vstřiky, obecně nejde o špatnou volbu.