Podobnost znaků Porsche a Ferrari není čistě náhodná, skrývá dlouhou historii

Všimli jste si někdy, jak moc jsou si podobná loga značek Ferrari a Porsche? Vypůjčilo si ho Ferrari od svého konkurenta nebo to bylo naopak?

i Zdroj fotografie: Freepik
                   

Italská i německá značka mají ve středu značky koně. V obou případech je zvíře černé a na žlutém podkladu. Skáčou stejným směrem a jejich podobnost není čisté náhodná. Pochybnosti nejsou neopodstatněné. S největší pravděpodobností přišel s tím nápadem Němec. Základem loga Porsche je erb města Stuttgart, na tom není ni neobvyklého.

Enzo Ferrari vyhrál v roce 1923 a setkal se hraběnkou Paolinou

Byla to matka hraběte Francesca Baracky, který byl esem italských leteckých sil a národní hrdina druhé světové války. Na boky svých letadel si vždy maloval koně. Hraběnka tak požádala Enza, aby znak koně používal na svých závodních vozech, protože mu přinesou štěstí.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Původní hřebec na letounu byl v rudé barvě a na bílém podkladu, Ferrari si vybral koně v černé barvě a přidal žluté, velmi nápadné pozadí. Žlutá byla barva města Modeny, kde se Ferrari narodil. V původní verzi na letadlech koňský ocas směřoval dolů. Od roku 1929 se znak objevoval na hlavičkových papírech a od jednoho závodu v roce 1932 se objevil také na vozech Alfa Romeo, které patřily do Ferrariho závodní stáje.

Motiv koně je mnohem starší, můžete ho najít na antických mincích

Německé město Stuttgart je domovem značky Mercedes-Benz a nachází se tady také vývojové středisko Porsche. Obě tyto značky byly ve 30. letech velkými konkurenty značek Alfa Romeo a právě Ferrari. Jméno města pochází ze staroněmeckého tvaru slova Gest üt, které se volně do češtiny může přeložit jako hřebčín a do italštiny jako scuderia.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na rozdíl od Ferrariho hřebce, ten Stuttgarský stojí oběma zadníma nohama na zemi, stejně jako kůň Baracky. Porsche ale není jediná značka, která používá logo velmi podobné tomu od Ferrari. Společnost Avanti, která provozuje čerpací stanice, používá téměř totožné logo, stejně jako výrobce cyklistických kol Iron Horse. Logo Ferrari se často objevuje v jiném kontextu, například na přebalech alb hudebních skupin.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články