Policie prodává zabavené BMW za super cenu. Zdarma dostanete imunitu proti pokutám

Některá státem zabavená auta umí pořádně překvapit. Mají motor vzadu, pohon zadních kol a velmi slušné zrychlení. Přesto se nejmenují Porsche 911. A v Bruselu je navíc milují.

i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
i Zdroj fotografie: Cenza
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Dnes tu máme další ze zabavených vozidel státem, v tomto případě přímo jeho represivním orgánem – Policií ČR v rámci trestního řízení. Po všech těch zanedbaných a neudržovaných exemplářích z poslední doby, na nichž bylo více než patrné, že na ně jejich majitelé neměli čas (nebo peníze, případně obojí) vám chceme představit něco ze zcela opačného soudku. Toto BMW najelo pouhých 16 00 kilometrů, je jako nové od pohledu a je navíc ve velmi zajímavé konfiguraci. Pojďme se na něj podívat.

Nepřekvapivě BMW, překvapivě ekologická verze

Ti vnímavější z vás pak už postřehli, že zcela výjimečně tu máme automobil, který ke svému životu nepotřebuje čerpací stanici, ale nabíječku. A ačkoli vozy BMW jsou mezi „desperáty“ oblíbenou markou, tento konkrétní by asi nikdo nenazval „gansterským“. Ani trochu. Pokud tedy ti gangsteři neplánovali přepadení někde v noci a nepotřebovali něco extra tichého, nebo neměli specifické sklony k ochraně životního prostředí. Kterými by v sobě kompenzovali černé svědomí z jimi páchaných zločinů.

iZdroj fotografie: Cenza

Dost ale psychologických sond do hlubin zločinecké duše, Ministerstvo vnitra nabízí mimořádně zachovalé BMW i3, s malým nájezdem a velkou baterií o kapacitě 27,2 kWh, zajišťující malému „bavoráku“ více než slušný dojezd přes 200 kilometrů. Není to sice na první pohled ohromující číslo, nicméně i3 kontruje mimořádně lehkou stavbou a z ní vyplývající spotřebou: 12,6 – 13,1 kWh. A tedy i možností rychlejšího dobíjení (na 50 kW dobíječce z 0% do 80% za 39 minut).

Vzadu uložený motor a skvělý design i dnes

Pohon vzadu uloženým motorem o výkonu 125 kW s točivým momentem 250 Nm vám pak zajistí, že nebudete brzdou provozu. Rozhodně ne při zrychlení na semaforech: z 0 na 100 za 7,3 vteřiny je více než uspokojivý údaj. A především: i3 byla vždy o skvělém, nadčasovém designu a mimořádně povedeném interiéru. Obojí malému BMW zajistilo skvělá prodejní čísla a zapsalo BMW jednou provždy mezi mimořádné elektro inovátory. Věřili byste, že i3 bude letos 10 let? Podívejte se pro srovnání na první Nissan Leaf…

Závěrem to nejdůležitější: Ministerstvo vnitra prodává toto konkrétní i3 formou aukce, za minimální cenu 786 500 Kč. BMW i3 je z roku 2018 a najeto má něco přes 16 tisíc kilometrů, s baterií v perfektním stavu. Nejsou to sice zrovna zanedbatelné peníze, ale na stav a verzi BMW vcelku adekvátní. A pochopitelně: jako plně elektrický automobil je i3 osobozena od platby za dálniční známky, mimo jiné. Brali bychom to jako bonus k BMW i3 od „vnitra“. Jak to vidíte vy, oslovil by vás tento dnes již legendární model?

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií

Oslovila by vás tato designérská legenda?

Zdroj: Cenza
Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články