O nákladních vozech na elektřinu se začíná mluvit stále častěji. Kromě těch velkých hráčů, kteří se snaží ovládnout trh jsou tu i ti menší. Příkladem je Polsko, kde jedno takové auto na elektřinu představilo.

Velké automobilky pořádají různé velké akce a již měsíce před konáním se snaží lákat na to, jak je jejich vůz výjimečný. To v Polsku byla novinka představena o poznání tišeji. Vůz Elimena E-VN1 byl oficiálně představen již v červnu a nyní byl posunut jeho vývoj až k tomu, že se chystá jeho reálné využití. Samozřejmě připomeňme, že se nejedná o osobní elektromobil, ale jedná se o auto určené k přepravě zboží.

Vůz Elimena E-VN1 má velmi slušné parametry

Právě parametry vozu ukazují, že by určité uplatnění mohl skutečně přinést. Dá se říci, že hlavními zákazníky mohou být přepravní společnosti které realizují transport kusových zásilek – tedy klasických balíků. Těm vůz Elimena E-VN1 nabídne dojezd až 300 kilometrů, což je určitě hodnota, která by většině kurýrů měla stačit. Zaujme i dostatečně velká nosnost která je 800 kilogramů, což by na transport běžných balíků mělo také stačit.

Jeden problém tu je – maximální rychlost

Je tu však jedna komplikace, kterou je maximální rychlost vozu. Ta je pouze 60 kilometrů v hodině. Jde o rychlost která by ve většině měst měla bez problémů dostačovat. Nutno ale říci, že tím se jeho použití omezuje jenom na ty lokality, kde je depo přímo v konkrétním městě, kde se zásilky také rozvážejí. Cesta do jiných měst po klasické silnici s povolenou devadesátkou by byla jistě utrpením jak pro řidiče tohoto vozu, tak pro ostatní účastníky silničního provozu.

Společnost stojící za tímto vozem si je samozřejmě vědoma tohoto nedostatku a tak dodává, že nemusí být určené jenom pro klasické kurýrní společnosti. Může se uplatnit také ve velkých firem kde může pomoci převážet řadu věcí z jednoho skladu do druhého. Též může být například pomocným dopravním prostředkem různých místních samospráv a technických služeb, které se starají o údržbu měst.

Ve třech verzích karoserie

Vůz Elimena E-VN1 bude k dostání ve třech karosářských verzích. Tou první bude klasické provedení připomínající dodávku. Druhou možností bude pick-up a třetí verze bude zcela otevřená. I tím chce výrobce tohoto vozu zaujmout širší publikum, které by jeho elektromobil mohlo využít pro přepravu jakýchkoliv věcí – vzhledem k rychlosti ale bohužel jenom po městě.