Populární ojetiny, kterých se většina majitelů do roka zbaví | AutoŽivě

Populární ojetiny, kterých se většina majitelů do roka zbaví

Nabídka moderních automobilů je neuvěřitelně široká. Zvláště pokud jde o ojetiny. Dnes si téměř každý může najít vozidlo podle svých představ, potřeb a rozpočtu Všechno výše uvedené lze často nakombinovat do jednoho konkrétního stroje. Zároveň ovšem existují i taková auta, která se u svých nových majitelů příliš neohřejí. A jsou to především modely pořízené na trhu ojetých automobilů.

Hyundai ix35

Dnes si toto auto už moc lidí nepamatuje, ale před 5 lety to byla skutečná bomba. Ale jak se říká, čím výše vystoupáte, tím víc si pak po pádu natlučete ústa. Skvělé SUV od svého uvedení do prodeje přilákalo přijatelnou cenou, bohatou výbavou a úspornými motory řadu zájemců. Vůz se také mohl pochlubit vynikajícím interiérem. Vypadalo to až podezřele dobře.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Hyundai

Jako slabé místo Hyundai ix35 se ukázaly dvoulitrové pohonné jednotky, které začaly hlásit závady již na zhruba 70 tisíc kilometrech. Do toho se přidaly problémy s katalyzátorem. Brzy se objevily další početné, i když méně významné, problémy. To vše vyústilo v elegantní řešení vlastnictví tohoto pohledného SUV: většina majitelů ho ráda poslala do světa.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Hyundai

Audi Q7

Tento vůz se už 4 roky nevyrábí, takže naprostá většina Audi Q7 putuje na trhu s ojetinami a bývají v perfektním stavu. Mnoho majitelů se ovšem zbaví svého Audi během 6–18 měsíců od data pořízení, což se to týkalo i zcela nových automobilů. V čem byl problém? Hromadný odliv příznivců způsobily astronomické ceny za běžnou údržbu, výměnu spotřebních částí i drobné opravy.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Audi

To neznamená, že by Audi Q7 bylo špatné auto. Ve skutečnosti se ukazuje jako velmi odolný stroj, ovšem s drobnou podmínkou, že je vhodné jen pro řidiče, kteří jsou připraveni v souvislosti s vlastnictvím vozu utrácet spoustu peněz. Silné stránky Audi Q7 jsou přitom lákavé: relativně nízká pořizovací cena, stylový design, velmi bohatá výbava.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Audi

Škoda Yeti

Velmi oblíbený crossover, který si získal velkou popularitu všude, kde se prodával,  téměř okamžitě po svém představení v roce 2009. Facelift v roce 2013 dal sněžnému muži nový pohodlný interiér.Tento český vůz velmi vhodným crossoverem pro všechny příležitosti. Existuje však jedno velké „ale“ – tím je jedna motorová varianta.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Škoda Auto

Motory 1.8 TSI si totiž konkrétně v tomto modelu vedou velmi špatně. Najet 120 tisíc kilometrů bez větších oprav je pro tuto verzi téměř nadlidský výkon. Největší problém tohoto motoru spočívá v rozvodech, které je potřeba servisovat každých 30 tisíc km. Díky této nepříjemnosti tráví benzínový Yeti až příliš mnoho času mimo silnici.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály Škoda Auto

Mercedes třídy E

Mercedes třídy E je velmi oblíbený, protože má co nabídnout. Samozřejmě ho může ocenit pouze ten, kdo má dostatek peněz na získání tohoto pohledného Němce. Jednoznačným plusem pro všechny vozy této řady je bohatá výbava, luxusní design, dynamika a výborný ovladatelnost.

Zdroj fotografie: Tiskové materiály Mercedes-Benz

Mercedes třídy E však není bez úskalí. Tím jsou relativně slabé pohonné jednotky pro automobil této velikosti a absolutně nespolehlivý rozvodový mechanismus, problémy s písty a těsněním dříků ventilů. To vše snižuje výdrž motoru na 150 – 180 tisíc km. Modely s jednotkami o objemu 1,8 litru mohou dokonce vypovědět poslušnost již po 40 tisících kilometrů. To vše činí tento Mercedes častým obyvatelem autobazarů nabízeným za velmi nízkou cenu.

Zdroj fotografie: Tiskové materiály Mercedes-Benz
126 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (83%) 124 hlasů
Nahlásit chybu