Porsche odhalilo 15 tajených konceptů s překvapivou motorizací

                   

Porsche zahltilo média řadou nezveřejněných konceptů v rámci publikace Porsche Unseen. Jedním z nejkrásnějších je tento nádherný koncept Porsche 904 Living Legend, který vznikl v roce 2013, kdy se společnost rozhodla vytvořit ultralehké kupé, které nakonec zůstalo jediným vyrobeným vozem tohoto modelu. Living Legend je moderní pocta vozu Porsche 904 Carrera GTS, které vzniklo v 60. letech 20. století. Ostatně, to poznáte i z názvu tohoto konceptu, ale pod ladnou karoserií se skrývá jedno tajemství.

Je to vlastně maskovaný Volkswagen, konkrétně ultra úsporný XL1, který byl v roce 2014 uveden na trh jako limitovaný sériový model. Koncern VW si pohrával s myšlenkou extrémně úsporného vozu již od roku 2002 a designérský tým Porsche si nakonec všiml karbonové karoserie XL1. Začali skicovat malý vůz, který měl zosobňovat návrat ke sportovním kořenům motorismu, a ke svému naprostému úžasu si designeři rychle uvědomili, že vypadá jako hodný pojmenování „904 “.

iZdroj obrázku: Porsche novinářské podklady

Největší překvapení se nachází v motorovém prostoru, kde není žádný čtyřválec ani plochý šestiválec, natož V8. Inženýři společnosti Porsche naordinovali zeštíhlující kúru a zvolili hnací ústrojí v podobě dvouválce zděděného z motocyklu. VW vyvíjel koncept XL Sport souběžně s Porsche a také dostal tento V2, 1,2litrový motor z Ducati 1199 Superleggera. Produkoval výkon 200 koní a vytáčet se mohl až do řvoucích 12 000 otáček za minutu.

Abychom si představili výkony, které by tento model Porsche 904 Living Legend měl, připomeneme vám, že model XL Sport 2014 v roce 2014 zvládl zrychlit z nuly na sto za 5,7 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 270 km/h. Za zmínku stojí, že VW byl o něco lehčí a vážil pouhých 890 kg.

iZdroj obrázku: Porsche novinářské podklady

Od designu až po technické specifikace je skutečná škoda, že model 904 Living Legend nebyl nikdy určen pro sériovou výrobu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
52 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články