Když Porsche loni představilo modelovou řadu 718 s přeplňováním čtyřválci pod kapotou, automobilový svět se chytal za hlavu. Po čase si ale většina fanoušků zvykla a dvojici malých sportovních aut si opět oblíbili. Svými schopnostmi totiž nijak nezaostávají za předchůdci, kteří měli atmosférické šestiválce. Po roce na trhu výrobce představil vrcholový model obou příbuzných. Nese známé označení GTS a přináší víceméně klasické změny.

O agresivnější design nové varianty se postarali upravené nárazníky i četné černé detaily v exteriéru. V této barvě jsou kromě dílců karoserie oděné uprostřed umístěné koncovky výfuků a označení verze, světlomety dostaly černé pozadí. Exteriérové ​​změny uzavírají 20-palcové disky s korespondujícím odstínem. V kokpitu se děly pouze drobné změny materiálů. Na více místech přibyla alcantara, včetně volantu. Samozřejmostí jsou specifické loga.

Jelikož se jedná o nejsportovnějšího člena řady, své sourozence musí GTS překonávat i výkonem. Ten byl zvýšen o 11 kW (15 k) oproti verzi S. Čtyřválec o objemu 2,5 litru díky upravenému nasávání a optimalizovanému turbu nyní produkuje 269 kW (365 k). Točivý moment dosahuje v rozmezí 1 900 až 5 000 otáček nejvyšší hodnotu 430 Nm. Boxster i Cayman mají nadále v základě šestistupňový manuál, v nabídce je však i převodovka PDK.

Se třemi pedály zrychlíte na stovku za 4,6 sekundy, v případě volby dvouspojkové skříně a balíčku Sport Chrono se čas zkracuje na 4,1 s. Maximálka je v obou případech identických 290 km / h. Pro obě varianty karoserie platí stejné rychlostní údaje, výkonnostní i rychlostní. Cayman GTS se v Německu začíná prodávat za přibližně 76 tisíc eur a pokud si chcete užívat vítr ve vlasech, za Boxster si budete muset připlatit dva tisíce.