Porsche Taycan je tady. Má slušný výkon, klasický dojezd a nabíjí se 20 minut

                   

Možná jste si nikdy v životě nedokázali představit, že by tak ikonická automobilka jako je Porsche někdy vyrobila elektromobil. Ta doba právě nastala. Představuje se Porsche Taycan které je čistě na elektřinu. Na spalovací motor proto můžete zapomenout. Novinka se má oficiálně představit na autosalonu ve Frankfurtu. Už nyní jsou však známé četné informace o tom, jaké má auto být.

K dispozici budou dvě verze

Porsche Taycan bude k dostání hned ve dvou verzích. Ty se budou lišit svým výkonem a také dojezdem. I když je pravdou, že v tomto případě budou rozdíly spíše minimální. Klasická verze je označena jako Porsche Taycan Turbo a verze o kousek lepší nese označení Porsche Taycan Turbo S.

Ohromující výkon

Pokud jste měli vozy Porsche vždy spojeny s výkonem, tady zklamáni nebudete. Začneme verzí Porsche Taycan Turbo, která nabídne výkon až 500 kW, díky čemuž dokáže z nuly na stovku zrychlit za 3,2 sekundy. Ještě lépe je na tom verze Porsche Taycan Turbo S nabízející výkon 560 kW. Tento model dokáže na stovku zrychlit za pouhé 2,8 sekundy. Pokud jde o maximálku tak tu mají oba vozy shodnou. Činí 260 kilometrů v hodině.

Slušný dojezd

Žádný spalovací motor, ale jenom elektromotory a velká baterie. V případě verze Porsche Taycan Turbo je možný dojezd až 412 kilometrů. U verze Porsche Taycan Turbo S je to o něco déle, jelikož je udáván dojezd 450 kilometrů. Hodnoty jsou měřeny podle standardů WLTP což znamená, že by měly odpovídat reálnému provozu.

Možnost rychlého nabíjení

Největším problémem elektromobility může být nabíjení. Tady Porsche Taycan umožní i takzvané rychlé nabíjení, díky kterému dokáže za pouhých 5 minut získat energii až na 100 kilometrů jízdy. Zde nutno dodat, že je Porsche Taycan prvním sériovým, vozidlem se systémovým napětím 800 V. Konkurenti mají 400 V. Když se podíváme na klasické nabíjení, tak baterie z počátečních 5 procent může být dobita na 80 procent za zhruba 22,5 minuty. Samozřejmě tomu musí být uzpůsobena i nabíječka.

Ceny jsou očekávatelné

To poslední co dosud nezaznělo jsou ceny. Tady je třeba sáhnout so hluboko do kapsy. Porsche Taycan není jenom tak pro někoho, jelikož verze Turbo bude k dispozici za částku kolem 4 milionů, zatímco Turbo S za sumu cca. 4,8 milionu korun českých.

Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články