Pozor na podvody mechaniků, kterými si mastí kapsy. Běžný řidič je neodhalí a přijde tak o desítky tisíc korun

i Zdroj fotografie: iStock
                   

Je to podobné napříč všemi obory, nepoctivý mechanik je stejné zlo jako nepoctivý řezník, zedník nebo číšník, jen to zákazníka obvykle víc finančně bolí. Záleží na výběru. A pokud zákazník nevybere správně, může narazit na podvodníka, který bude zkoušet různé triky a fígle, jak vymámit z neodborného řidiče co nejvíce peněz. Obvykle se jedná o těchto pět podvodných nápadů.

Cíleně špatná diagnostika

Je to jednoduché jako facka. Mechanik se neostýchá vám říct, jak je to s vaším autem špatné, co všechno, vlastně „skoro všechno“ je třeba opravit. Smyslem je vzbudit dojem, že auto je více poškozené, než ve skutečnosti je a účtovat si tak více peněž za opravu, která ani neproběhne. Z banální závady, kterou lze vyřešit opravou za pár minut, se může díky „kreativnímu“ automechanikovi stát několikadenní operace s potřebou hromady náhradních dílů.

Krádeže dílů

I toto se může stát. Přijedete do servisu se svým autem na běžný servis, po zaplacení odjedete ze servisu a ničeho si nevšimnete. A tak nevíte, že vám podvodník vymontoval z vašeho auta bezporuchové nebo zánovní díly a namontoval vám tam buď opotřebené kusy, anebo dokonce vše vyřešil nějakou nevhodnou „záplatou,“ která se projeví za krátký čas poruchou. Zlosyn tak na vás vydělá hned dvakrát. Dostane vás za čas opět k sobě na dílnu a zkasíruje vás za opravu. A navíc vám prodá díly, které už byly jednou vaše. 

Použití nejlevnějších dílů a materiálů

Pozor na běžné servisní úkony. Výměna filtrů, výměna oleje, brzdových destiček a mnoho dalších drobných věcí. Velmi často nesolidní mechanici dávají do aut ty nejlevnější provozní kapaliny a nejlevnější náhradní díly. Na faktuře pak vidíte něco jiného, zde může být účtována značka vyšší kvalita, za vyšší cenu. Rozdíl jde do pokladničky neseriózního automechanika.

Používání vašeho auta pro soukromé účely

Pokud nemáte v předávacím protokolu uvedeno, s jakým stavem kilometrů jste auto do servisu předávali, je to špatné. A může se to vymstít, protože se může stát, že si mechanik vaše auto bez dovolení půjčí a klidně s ním najede i několik desítek kilometrů. Motor trpí, výlet platíte vy, jak amortizací auta, tak samozřejmě palivem v nádrži.

Záměrně nekvalitní servis

Už to tady tak trochu zaznělo o pár odstavů výše, u dílů. A nejde jenom o špatné díly, i práce jako taková může být odvedena na pohled kvalitně, v reálu ale tak, abyste se co nejdříve k mechanikovi zase vrátili. A zaplatili. Přitom se mohlo vše opravit hned, najednou.

Zdroj: Autorský komentář Filip Rakovana

Diskuze Vstoupit do diskuze
72 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články