Koupit ojeté auto není snadné, jelikož se velmi často setkáte s tím, že vás chce prodejce podvést. Může lhát o stavu vozu, o jeho historii, o nehodách, ale i o tom, kolik má najeto. Jsou metody, jak se dá v podstatě jediným pohledem zjistit, že s autem není něco v pořádku. Stačí se dívat na ta správná místa.

Pročtěte si inzerát

Jako první směřujte svou pozornost na inzeráty. Je cena až příliš podezřelá, jde o dokonalé garážované auto po důchodci? Buďte na pozoru, jelikož jde často o známou fintu.

Auto kontrolujte čisté

Pokud se vyrazíte podívat na prodávanou ojetinu, která je celá špinavá a neumytá, tak raději hned odjeďte. Řadu problémů na ní totiž neuvidíte. Dost možná je to plán majitele, jak něco zamaskovat.

Zajímejte se o jiné odstíny laku

Je někde lak, který má jiný odstín? Nebo je někde něco jenom tak ručně přetřeno? Je to důkaz, že auto bylo opravováno. Proto se zajímejte o to, proč se tak dělo a co s ním bylo.

Podívejte se, zda vše sedí

Navazují na sebe jednotlivé dveře, je vše v jedné rovině, lícuje vše tak jak má? Z výroby by mělo být vždy vše v pořádku. Teprve v případě nehody tomu může být jinak. Proto buďte na pozoru a kontrolujte i toto.

Prohlédněte čelní sklo

Podívejte se, zda na něm nejsou nějaké dolíčky, nebo různé ťukance od kamínků. Nejde sice o závažnou vadu. Vše se dá celkem snadno opravit. Když něco takového najdete, tak můžete usmlouvat nižší cenu.

Nadzvedněte kapotu




Není zde něco nestandardního? Třeba nějaké úplně nové části a díly? Není zde únik oleje nebo jiných provozních kapalin? A je zde akumulátor, který by v takovém voze měl být? To vše kontrolujte.

Ohledejte vnitřní okna

Jsou na nich drobné značky, podle kterých poznáte, že byla vyrobena ve stejnou dobu, a tedy že jsou původní. Také se podívejte, zda na nich nejsou praskliny a kontrolujte i to, zda jsou stahovat.

Hledejte sváry

Dívejte se po různých částech karoserie a dívejte se, zda zde nejsou nové sváry. Ty mohou být jasným důkazem o tom, že byla karoserie opravována. Důvodem mohla být nehoda, ale klidně jenom koroze.

Prověřte vrstvy laku

Jak poznáte, že jich na autě není několik? Pomůže vám speciální přístroj. Pokud ho nemáte, tak použijte magnet. Tam kde je lakovaných vrstev více se bude chytat podstatně hůře než jinde.

Vyzkoušejte světla

Podívejte se, zda nejsou až příliš poškrábaná, zakalená a zažloutlá. Pokud jsou, můžete mít problém na STK. Opět možnost, jak získat slevu a světla si rozleštit, nebo opravit.