Proč jezdí v Americe tahače s dlouhou kapotou a v Evropě s krátkou, aneb jaký je v nich rozdíl - AutoŽivě

Proč jezdí v Americe tahače s dlouhou kapotou a v Evropě s krátkou, aneb jaký je v nich rozdíl

                   

Pokud se podíváme na to, jaké
kamiony, tedy koráby silnic jezdí v USA, jsou to typické trucky
s výraznou přední dlouhou kapotou. Když se naopak podíváme na silnice u
nás v ČR, ale i v Evropě, vypadají místní kamiony jinak. Spíše
obyčejněji, s rovnou svislou přídí, místo masivní kapoty jako ve Spojených
státech. Pokládali jste si někdy otázku, proč tomu tak je?




Důvodem jsou často silnice

Pokud se podíváme na jeden
z hlavních důvodů, musíme říci, že tím klíčovým jsou silnice. A to mnohdy
v podobě prudkých zatáček a odboček. Když vezmeme v potaz, že ona
přední kapota kamionu výrazně přidává na délce, je vysvětlení celkem logické.
Každý metr navíc může při komplikovaných manévrech vadit. A tak mají
v Evropě kamioňáci možnost lépe manévrovat na složitých místech díky tomu,
že jejich kabina a tedy i délka celé soupravy je menší.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Jsou tu také předpisy

Nezapomínejme také na to, že tu
jsou i předpisy související s délkou celé soupravy. Tedy s délkou
celého kamionu od začátku do konce. Pokud kabina není doplněna klasickou
americkou kapotou, může délka soupravy bez problémů vyhovovat současným
předpisům. Zvláště je tomu v případě souprav ještě s doplňkovým
vlekem, kde je kabina oproti klasické zmenšena. Jedině tak může být délka
vyhovující, což by v případě použití amerického trucku možné v žádném
případě nebylo.

Jsou nejenom hezčí

Americké trucky jsou díky své
klasické kapotě, tedy díky svému nosu nejenom mnohem hezčí na pohled. Mají i
několik dalších výhod. Díky tomu, že je motor umístěn právě zde, mají možnost
mít mnohem prostornější kabiny, než v případě evropských tahačů.


iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Další výhodou těch amerických je
také snadnější údržba motoru. Stačí odklopit kapotu a je možné k němu mít
plnohodnotný přístup. To v případě evropských variant je motor uložený pod
kapotou, což znamená celkovou nutnost ji sklopit, což přístup a celkový servis
nijak nezjednodušuje. Naopak.

Také nelze zapomínat na třetí
důležitou výhodu, kterou může být i bezpečnost. I když moderní kamiony jsou na
tom s ohledem na bezpečnost dobře, přece jenom platí, že mít před sebou
delší kapotu může mít v případě nárazu přece jenom řadu výhod.

Diskuze Vstoupit do diskuze
120 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
Populární americký symbol představuje jeden z prvních hoaxů. Vzorem amerického Strýčka Sama byl obchodník s masem
Události247.cz
SMS karantény? Je otázka, kdy zprávu otevřeme a jestli ji vůbec přečteme, říká advokát Bláha
VědaŽivě.cz
Jak se ptáci naučili létat? 3 vycvičení netopýři pomáhají vědcům zjistit, jak ptáci poprvé vzlétli
adbz.cz
Seznam nejdražších psích plemen pro rok 2022: Tibetského mastifa pořídíte i za 42 milionů korun