Jízda s téměř prázdnou nádrží se může prodražit. Hrozí poškození pekelně drahých součástek

Jízdu na rezervu zná téměř každý řidič. Někteří se jí obloukem vyhýbají, jiní tento způsob jízdy preferují záměrně. Je však několik důvodů, proč raději natankovat dříve a více.

i Zdroj fotografie: Pixabay
                   

Jako řidič jízdu na rezervu určitě moc dobře znáte. Někteří motoristé tento způsob praktikují dokonce téměř pořád. Jiní si pro jistotu tankují plnou nádrž, aby se vyhnuli zbytečným nepříjemnostem. Mít dostatek paliva v nádrži je však dobré hned z několika základních důvodů. Měli byste si dobře rozmyslet, co je pro vás lepší a proč si raději natankovat dříve.

Proč řidiči jezdí na rezervu

Ve většině případů jezdí řidiči na rezervu kvůli nedostatku financí na větší natankování. Nebo pouze proto, že se jim nechce jezdit na benzínovou pumpu a myslí si, že aktuální stav paliva na plánovanou cestu jednoduše postačí. Někteří dokonce argumentují tím, že plná nádrž výrazně zvýší hmotnost vozidla a spolu s ním i spotřebu, je tedy lepší jezdit na rezervu. V ideálním případě se však doporučuje tankovat více paliva. Následně při poklesu pod hladinu rezervy je dobré opět pohonné hmoty doplnit, a to z několika základních důvodů.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Poškození palivového čerpadla v nádrži

Při časté jízdě na rezervu hrozí hned několik problémů. Mezi jeden z nejdůležitějších se řadí právě poškození palivového čerpadla. Stejně tak jako některé ostatní části, je i čerpadlo v nádrži do určité míry chlazeno a mazáno. Pokud se však v nádrži nachází malé množství paliva, může být narušeno jak ochlazení součásti, tak i jeho hladký chod díky určité schopnosti mazání. Postupem času tak může dojít k poškození nebo v extrémních případech dokonce zadření této součásti.

iZdroj fotografie: Uživatel Sutanandika / Creative Commons / CC BY-SA

Voda v nádrži

V nádrži každého automobilu se může nacházet malé množství vody. Ta se zde může objevit v důsledku vzdušné vlhkosti a kondenzace. Zejména v zimním období se tak s přítomností vody v nádrži vyskytují také určitá rizika. Může se totiž stát, že tato voda zamrzne a vytvoří drobné krystalky. Ty se následně mohou dostat až do některých součástí, kde napáchají velké škody. Riziko vzniku těchto kousků ledu se zvyšuje v případě, že je v nádrži malé množství paliva, protože je zde větší množství pro vzduch, který obsahuje určitou vlhkost.

Odstavení vozidla v nevhodnou chvíli

Kromě různých rizik poškození některých součástí palivového systému byste se měli jako řidič zaměřit také na to, že se kvůli nedostatku paliva můžete dostat do velmi nepříjemné situace. Pokud vám totiž v provozu dojde benzín nebo nafta, automobil si nebude vybírat parkoviště, na kterém vás nechá ve štychu. Zastaví přímo tam, kde čerpadlo začne nasávat vzduch. Může se vám tak stát, že zůstanete viset někde na odlehlém místě mimo dosah čerpací stanice.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Riziko ucpání filtru

V každé palivové nádrži se vyskytuje určité množství nečistot. Ty se sem mohou dostat buď při tankování, nebo spolu s palivem. Čerpadlo je však proti nasátí větších částeček chráněno filtrem, který je spolehlivě zachytí. Pokud je v nádrži větší množství paliva, jsou nečistoty různě rozmístěny. V případě menšího množství jsou však soustředěny do menšího místa a hrozí riziko, že se všechny nalepí na filtr a ucpou ho.

Tankujete pravidelně více paliva nebo spoléháte na rezervní množství?

Zdroj: Motor1

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články