Čína je pro většinu automobilek jedním z nejdůležitějších trhů. Hlavně pro celkovou velikost země a tedy možnost prodat na jejím území skutečně ohromné množství aut. Zprávy z posledních měsíců však začaly naznačovat, že kupní síla Číny začala pomalu klesat a to se podepsalo i na statistikách automobilek. A to ještě nikdo netušil, co přijde. Ohrožení nebezpečným koronavirem.

Snížení prodejů o 92 procent

Právě koronavirus aktuálně stojí za tím, že se prodejnost vozů v Číně propadla o extrémních 92 procent. Taková jsou data za první dva týdny v měsíci únoru, kdy se sledovala prodejnost vozidel na čínském území. Vzhledem k tomu, kolik aut se denně na takto obrovském trhu prodalo je to ohromný pokles, který samozřejmě pocítí jak místní dealeři, tak ho pocítí automobilky z celého světa. Na druhou stranu zpožděné dodávky různých dílů zpomalují výrobu a pokles prodejů může v daném směru přijít lehce vhod.

Důvody jsou zřejmé

Za poklesem jsou hned dva poměrně zřejmé důvody. Tím prvním je to, že řada služeb a obchodů z důvodu bezpečnostních opatření nefunguje. To znamená, že nefunguje i řada dealerů, kde si zájemci mohou nové auto koupit. Druhým důvodem jsou obavy kupujících, které jsou raději doma a než aby riskovali, že se vydají ven a zde jim bude hrozit nakažení koronavirem.

Dojde ke stabilizaci?




Otázkou zůstává, co se bude dít, až hrozba pomine, zda prodeje vyletí nahoru, nebo budou čísla stejná, jako tomu bylo v loňském roce. Letošní celkový výsledek prodejnosti automobilů však letošní leden a únor výrazně ovlivní. Očekává se totiž, že v únoru by celkově mělo dojít ke snížení počtu registrací nových aut o zhruba 70 procent. Když vezmeme v potaz čísla z ledna a celého února, tak se odhaduje, že by mělo dojít k celkovému poklesu asi o 40 procent. I když je to méně než současných více než 92 procent, i tak je to pro automobilky velká rána.

Zdroj: Pixabay.com