Prodej benzínových a naftových automobilů zakázán. Tragédie pro všechny řidiče, osud spalovacích aut definitivně zpečetěn

Chcete si koupit nové auto s benzínovým či naftovým motorem? Začíná se krátit čas, během kterého vám to EU ještě dovolí.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Datum 29. června 2022 se do historie zapíše jako začátek konce automobilismu, jako den, kdy bylo rozhodnuto o tom, že auta s benzínovými a naftovými motory zmizí jednou pro vždy ze showroomu a prodejních ploch. Ministři 27 zemí se usnesli, že v blízké budoucnosti se obejdeme bez aut se spalovacími motory. O jak důležité akt šlo dokládá i skutečnost, že závěrečné jednání trvalo 16 hodin.

Za 13 let už si Škodu Octavia 2.0 TDI nekoupíte!

Teď je definitivně rozhodnuto, prodej nových osobních automobilů a dodávek bude od roku 2035 zakázán. Jinak řečeno, za 13 let už si nikdo v Evropě nekoupí nové auto se spalovacím motorem. Zpráva je jednoznačná a nelze ji nepochopit. Rada se dohodla na zavedení cíle 100 % snížení emisí CO2 do roku 2035 u nových osobních automobilů a dodávek. To zvládne teoreticky hybrid v pouze elektrickém režimu, reálně pouze elektromobil.

iZdroj fotografie: Tesla

Jen auto na baterky umí jezdit s nulovými emisemi CO2. Ne diesel, ne automobil na LPG. Těšíte, až pojedete elektromobilem v zimě do Alp na hory? Oblíbená chata na sjezdovce, kam jezdíte už roky, určitě bude mít na parkovišti řadu dobíjecích stanic. Promiňte ten sarkasmus.

Smyčka se utahuje i kolem ojetin

Verdikt se sice týká „pouze“ nových automobilů. Někdo mohl tak jásat, že si osmiválcový Ford Mustang nebo coli jiného, společensky nekorektního, koupí z druhé ruky. Nicméně už na jednání zaznělo, že by se měl zákaz rozšířit i na ojetá auta. Spekulovat nad „doježděním“ již prodaných a přihlášených aut by rázem bylo bezpředmětné. Ukončit činnost by musely autobazary.

iZdroj fotografie: iStock

Tak definitivně končí auto, jak je známe více než sto let. Zadní vrátka však nejsou zcela zavřená. Teď řešení pro masovou produkci není, ale to neznamená, že neprobíhá vývoj. Probíhá, v leckterých projektech jsou dokonce zřetelné jasné úspěchy. O vodíkovém pohonu jste již určitě slyšeli. Někteří producenti zase hledají východisko v podobě syntetických paliv.

Řešením mohou být syntetická paliva

Snad nejde v případě syntetiky o slepou uličku. Světlo na konci tunelu může naznačovat F1, monoposty budou od roku 2026 spalovat právě alternativní typ paliva. Třeba Porsche podle našich informací ušlo obrovský kus cesty, zájem o takové plaivo zdá se ale zatím mezi úředníky není. Proč?

iZdroj fotografie: Pixabay

Na závěr další špatná zpráva – některé automobilky oznámily, že pokud nebudou moct prodávat klasická auta v EU, nebudou je dále ani vyvíjet. Rozhodnutí o zákazu benzínových a naftových aut se bude podle všeho týkat nejenom Evropy, ale celého světa. 

Těšíte se na rok 2035?

Zdroj: CarNews
Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články