Vypadá to, že doba kdy prodeje automobilů v Evropě trhaly rekordy, pomalu končí. Alespoň to naznačují poslední čísla, která jasně ukazují na to, že prodejnost vozů postupně klesá. A není to pouze výkyv u několika málo automobilek. Pokles zaznamenaly všechny, pro které jsou Evropani velmi důležitými zákazníky.

O kolik vozidel méně se prodává?

Porovnejme si dvě období, které daný propad jenom potvrzují. Když se podíváme na první polovinu letošního roku, musíme říci, že se na území Evropy registrovalo 8,4 milionů nových automobilů. Toto období si porovnáme se stejnou dobou v předchozím roce, tedy v roce 2018. To však byl počet registrací o více než 3 procenta vyšší. Možná vám přijde, že tři procenta jsou zanedbatelné číslo. Berte však v potaz, že tři procenta z osmi milionů je zhruba čtvrt milionu vozů. Najednou je vidět, že jde o propad celkem výrazný.

Jak se daří jednotlivým automobilkám?

Ty, které na evropském trhu dlouhodobě dominují, díky svému náskoku stále zůstávají na čelních pozicích. Nutno ale říci, že propady jejich prodejů jsou poměrně markantní. Nejprodávanější značkou je stále Volkswagen, který prodal v první polovině letošního roku 936 348 nových aut. Jakkoliv je toto číslo zajímavé, je to propad o 6,5 procenta oproti loňsku.

Na druhém místě je Renault, který prodal 590 022 nových vozů. I u této automobilky mluvíme o velkém propadu, a to taktéž 6,5 procenta. Na třetí pozici je Peugeot s počtem prodaných aut 527 561. Zde propad není až tak velký, jako u předchozích dvou konkurentů, jelikož činí 3 procenta.

Na čtvrté pozici z hlediska evropské prodejnosti za první polovinu letošního roku je Ford. Automobilka prodala 513 338 vozů. Důvod k oslavám ale nemá, protože je to velké zhoršení oproti loňsku. A to o 7,8 procent. Pětici dominujících značek uzavírá Opel, který si pohoršil o 4,1 procent a prodal tak pouze 474 805 vozů.

Jak jsou na tom další značky?

Podívejme se i na další lídry na evropském trhu. Je tu Mercedes-Benz, kterému prodeje klesly jenom o 1,8 procent. Důvod k radosti budou mít u BMW, kde prodeje sice také klesly, ale jenom o 0,3 procenta, což je ještě přijatelné. Do v Audi radost mít nebudou, protože 6 procentní pokles je celkem markantní. Své jisté si drží mladoboleslavská Škoda, která zaznamenala pokles o pouhých 0,9 procent. Ještě lépe na tom je Toyota, které prodeje klesly jenom o 0,4 procent.