Rozebral motor Toyoty po 17 letech provozu s nájezdem 500 000 kilometrů. Kdo by to byl čekal, jak vypadá uvnitř

Japonská automobilka Toyota je známá svou kvalitou a spolehlivými vozy. To dokázal i YouTuber, který rozebral motor 17 let staré Toyoty a ukázal jeho opotřebení.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem speedkar99
                   

Japonská automobilka Toyota je největším výrobcem vozidel na světě. Její kvalita je již dlouhá léta známá, což dokazuje hned několik modelů, které se proslavily především vysokou spolehlivostí. Motory tohoto japonského výrobce jsou navrženy tak, aby vydržely klidně i půl milionu kilometrů, což jasně dokazuje tento příklad automobilu Toyota Prius, která byla vyrobena v roce 2004 a na tachometru má velmi překvapivé číslo.

Toyota vyniká svou kvalitou po celém světě

V celosvětovém boji o nejkvalitnější a nejspolehlivější automobily se Toyota drží stále mezi nejlepšími. Její kvalita je už řadu let známá a právě tato značka je pro mnohé řidiče symbolem spolehlivosti. Podle různých průzkumů každý pátý zúčastněný volí za nejlepší automobil právě tuto japonskou značku. Díky tomu se také její prodeje drží tak vysoko.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Každoroční úspěchy v testech

Toyota svádí již mnohé léta boj o nejspolehlivější značku především se svými Německými konkurenty. Vozidla této značky každoročně ovládají, nebo se umísťují na předních pozicích různých testů, mezi které například patří i bezpečnost. Japonská automobilka v různých rozhlasových a televizních reklamách prezentuje své výrobky jako vozidla s legendární spolehlivostí.

Jak vypadal motor po 17 letech provozu

Jak se ukázalo u zmiňovaného automobilu, názory na japonskou značku nejsou mylné. Testovací vůz Toyota Prius s motorovým označením 1NZ-FXE z roku 2004 se ukázal jako velmi spolehlivý. Za 17 let provozu automobil ujel více než půl milionu kilometrů, což rozhodně není malé číslo. Známý YouTuber se proto rozhodl, že motor automobilu demontuje, rozebere a zjistí, v jakém je po tomto nájezdu stavu.

iZdroj fotografie: Toyota

Opotřebení bylo velmi malé na ujeté kilometry

Po demontáži olejové vany a krytu bylo na první pohled jasné, že má motor něco za sebou. Na horních částech pístu se vyskytovaly karbonové usazeniny a dno olejové nádrže bylo pokryto slizem. Co se však týče mechanického opotřebení, právě zde se projevila vysoká kvalita zpracování Toyoty. Jednotlivé části sice byly opotřebené, ale na tak vysoký nájezd pouze minimálně.

Co říkáte na opotřebení motoru vy?

Zdroj: YourMechanic

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články