Druhá generace vozu Renault Zoe se představuje. Pokud jste moc neslyšeli ani o té první, je to jednoduše dáno tím, že jde o elektromobil a jejich podíl na trhu je stále celkem malý. Zároveň se však objevují stále nové a lepší. A to nutí automobilky do velkých inovací. Druhá generace modelu Renault Zoe to jenom potvrzuje.

Nové baterie a lepší dojezd

Na čem bylo zapracováno primárně? Je to pochopitelně dojezd, který u elektromobilů stále není dokonalý. V druhé generaci vozu se povedlo zvýšit celkovou kapacitu baterií, bez zvýšení jejich celkové velikosti. Renault Zoe tak nyní nabídne baterie o kapacitě 52 kWh. V první generaci to bylo pouze 40 kWh. Díky tomu se zvyšuje i dojez, a to na zhruba 300 kilometrů. Samozřejmě v ideálních podmínkách.

Rychlejší nabíjení

Nejsou to jenom lepší baterie. Nechybí také dnes už samozřejmá podpora rychlého nabíjení. Na nabíječkách s výkonem 50 kW DC je možné za zhruba 30 minut získat dojezd 145 kilometrů. Díky tomu se cestování stává opět o něco pohodlnějším, bez nutnost trávit na dobíjecích stanicích neúměrné množství času.

Nový elektromotor




I tady se odehrála jedna ze zajímavých novinek. Renault Zoe totiž dostal také nový elektromotor s označením R135. Ten dokáže nabídnout výkon 135 kW a maximální točivý moment 245 Nm. Opět si neodpustíme porovnání s předchozí první generací, kde byl maximální výkon jenom 110 koní. A co tato inovace znamená v praxi? Že auto mlže z nuly na stovku zrychlit za 10 vteřin.

Moderní výbava

I tady bylo zapracováno, jelikož vývoj jde kupředu a tak ani na poli výbavy není ideální zaspat. Když se podíváme na nejzajímavější prvky, tak je to třeba hlídač mrtvého úhlu, je to systém udržování jízdního pruhu, stejně jako funkce rozpoznávání dopravních značek. Dále nechybí třeba automatická dálková světla, systém nouzového brzdění, nebo asistence při rozjezdu do kopce.