Řidič Subaru vyzval na dálnici Lamborghini. Proti nenápadnému vozu neměl supersport šanci

Subaru Impreza je velmi populární model mezi fanoušky autotunningu, takže jeho majitelé si své vozy často upravují a vylepšují.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Stejný postup zvolil řidič, který se na parkovišti pustil s upraveným Subaru do závodu s Lamborghini a byl schopen se tomuto luxusnímu vozu naprosto vyrovnat. Subaru může vypadat velmi nenápadně, ovšem pozorným řidičům neunikne velmi hlasitý běh motoru dávající velmi jasně najevo, že je k dispozici mnohem větší síla než u sériově vyráběného modelu. Tovární verze Subaru Impreza WRX 2002 má výkon asi 168 kW.

Nenápadný vůz s bouří pod kapotou

Řidič modrého Subaru vyzval řidiče Lamborghini, ukázal mu zdvižený palec a naznačil, že si chce poměřit síly. Samozřejmě odsuzujeme takové pouliční závody, tyto aktivity patří na závodní okruh, ale popisujeme situaci tak, jak se udála. Jednalo se o neobvyklý pouliční závod a také měl neobvyklý výsledek. Rivalem Subaru bylo Lamborghini Huracán Performante, což je nejsilnější verze modelu s výkonem přes 477 kW schovaném ve V10 motoru.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nejdřív to vypadalo, že staré Subaru nemá nejmenší šanci, jenže to se tentokrát nestalo. Už v prvních momentech ukázal japonský vůz, že může akcelerovat úplně stejně jako italské superauto. Druhý pokud pak kompletně pohřbil jakékoli šance řidiče Labroghini a místo sladké výhry cítil maximálně výfukové plyny ujíždějícího řidiče Subaru. Je přitom zcela jasné, že Subaru předtím prošlo rozsáhlou modifikací, která mu takový výkon dovolila.

Jak se z běžného vozu stalo superauto?

Majitel Subaru konstatoval, že jeho auto bylo modifikováno dílnou Masterkaya customs, díky čemuž se může pochlubit výkonem 597 kW, tedy cca o 200 víc než mělo Lamborghini. Motor typu WRX byl kompletně přestaven a navíc se v Subaru skrývá turbo typu Borg Warner S300 SXE. Můžeme jen hádat, že modifikace takového rozsahu a hloubky nepochybně vyžadovala také úpravu brzdného systému.

iZdroj fotografie: Unsplash

Jedna věc je ale jistá – tohoto řidiče na dálnici nejspíš nikdo nezaskočí, bez ohledu na to, jak moc se bude snažit a za jakým volantem bude sedět. Bezpochyby ne každý běžný vůz je vhodný na takto rozsáhlé nebo podobně rozsáhlé úpravy. Je ovšem vidět, že vzhled a značka mohou hluboce oklamat a možnosti tuningu stírají hranice mezi modely vozů, které jsou obecně považovány za výkonné a rychlé, a těmi ostatními.

Diskuze Vstoupit do diskuze
112 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články