I vy? Řidiči musí urychleně vyměnit airbagy ve svých autech. V opačném případě mohou být následky děsivé

Povinný prvek výbavy auta s bezpečnostní funkcí se při nehodě změní ve smrtící zbraň. Namísto ochrany bude řidič zasypán kovovými projektily.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Není důvod chodit kolem toho jako kolem horké kaše. Věc je jednoduchá a zřejmá. Miliony vozidel na silnicích obsahují vadné airbagy. Ty mohou způsobit vážné zranění v případě nehody. Nový problém se týká výplňových prvků airbagů, které byly vyráběny firmami Delphi a ARC. Tyto společnosti dodávaly své komponenty mnoha oblíbeným a renomovaným výrobcům vozidel. A co to znamená?

Vystřelené airbagy mohou proti řidiči vymrštit kovové částice

To znamená, že problém se týká velkého množství aut. Vyšetřovatelé z National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), což je americká vládní organizace pro bezpečnost silničního provozu, přišli s tvrzením, že vadné výplňové prvky mohou způsobit, že airbagy se v případě nehody neotevřou správně. Co to přesně znamená? Při nafouknutí airbagu dochází k vyvržení malých kovových částic do kabiny vozidla.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Tyto částice jsou zbytky svarových usazenin, které vznikají během procesu výroby výplně airbagu. Dopad takových částic může být katastrofální, v extrémních případech dokonce smrtící pro řidiče a spolujezdce. Nelze podceňovat rozsah tohoto problému. Podle odhadů NHTSA se vadné výplňové prvky týkají až 52 milionů airbagů. Toto číslo zahrnuje 41 milionů komponent vyrobených společností ARC a dalších 11 milionů od Delphi.

Mercedes a Ford svolávají miliony aut, Nissan pozastavuje výrobu a Tesla propouští

Tyto vadné součásti byly použity v airbagových systémech několika značek, včetně BMW, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Hyundai, Kia, Maserati, Mercedes, Porsche, Tesla, Toyota, Volkswagen a dalších. Výrobci vozidel budou kontaktovat majitele postižených vozů a informovat je o nutnosti výměny vadných airbagů. Řidiči budou vyzváni k návštěvě webové stránky, na které budou komunikovány podrobnosti o výměně.

Místo záchrany se z airbagu stane katapult kovových projektilů

Je však třeba mít na paměti, že tento proces může trvat několik let, proto je důležité sledovat zprávy a upozornění od výrobců a NHTSA. Jak se týká věc českých řidičů? Snad nijak, podle dostupných zpráv se netýká problém aut prodávaných na našem trhu. Nejblíže byly evidovány problémy v Turecku, ovšem spojení s globálním problémem nebylo potvrzeno. Jedině snad kdyby si někdo přivezl postižený automobil sám z USA nebo Kanady.

Potřebuje vaše auto výměnu airbagu?

Zdroj: NHTSA
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články