Řidiči neumí používat klimatizaci. U tak jednoduchého zařízení dělají zásadní chyby, zkracují její životnost a ničí si zdraví

V létě je to jasné, ale ani v zimě klimatizace nesmí zahálet, má zásadní a praktickou funkci. Řidiči o ní ale neví, netuší že zbytečně otírají zamlžená skla.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jezdit v létě bez klimatizace je pro většinu dnešních, přiznejme si že zhýčkaných řidičů, nepředstavitelné. Klimatizační systém je vítaným pomocníkem každého motoristy. Venku padají tropické teplotní rekordy a v autě je příjemné klima. Řidiči si myslí, že používají klimatizaci správně, ale není tomu tak. Velmi často dělají tyto zásadní chyby.

Nedostatečný servis

Velkou chybou je, že se mnoho řidičů nestará o svou klimatizaci. Pravidelná kontrola je velmi důležitá. Je třeba revidovat zejména dostatek chladiva v systému klimatizace. Množství náplně se může časem snižovat, tím klesá účinek klimatizace. Po čase je zřetelný minimální pokles teploty při maximálním nastavení.

iZdroj fotografie: Freepik

Kromě kontroly chladiva je podstatné provádět i další servis, jako je čištění a dezinfekce. S takovým přístupem se majitel auta vyhne problémům, a také nepříjemnému zápachu z klimatizačního vedení.

Využívání klimatizace pouze v létě

Řada řidičů nepoužívá klimatizaci v zimě. A to je chyba, odborníci doporučují používat klimatizaci i v zimě. Proto, aby se celý systém čas od času aktivoval, promazal, aby nedošlo k technickým potížím vlivem dlouhodobého nevyužití. Klimatizace také vysouší vzduch, což v zimě pomáhá rychle odstranit zamlžení z oken.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nevhodně zvolená teplota

Nastavit zásadně nižší teplotu v autě oproti okolí je velká chyba. Pro lidské tělo znamená přechod z horka do zimy doslova šok. Pokud se tak děje opakovaně, například u závozníků, nachlazení se dostaví záhy. V pořádku je při delší cestě včas před cílem začít záměrně zvyšovat v autě teplotu. A na krátké jízdy klimatizaci vůbec nepoužívat.

Umíte používat správně klimatizaci?

Zdroj: MyMechanic
Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články