Protřelí řidiči před jízdou stříkají na SPZ sprej WD-40. Vyhýbají se tak pokutě

Zákon definuje, jak musí, a také nesmí, registrační značka vypadat. Stříkejte na SPZ sprej WD-40 a vyhnete se pokutě.

i Zdroj fotografie: abcMedia (vlastní tvorba)
                   

Možná jste si všimli relativně podivného chování některých řidičů. Ti předtím, než vyjedou autem na silnici, nastříkají na registrační značku sprej WD40. Není to masová záležitost, ale občas se s tím člověk setká. Pokud vás zajímá proč, a nechápete, z jakého důvodu nanášet sprej, který slouží k jinému, specifickému účelu, na značku, prozradíme vám to. A možná to začnete dělat také. 

Co drží u sebe, díky WD-40 povolí

Pokud neznáte WD-40, jde o sprej, který slouží zejména k uvolňování spojů. Historie přípravku sahá do poloviny minulého století, do chemie raketového inženýrství. S trochou nadsázky je WD-40 opakem stříbrné pásky, kterou řidič používá na vše, co má pevně držet u sebe. WD-40 naopak vše, co drží, pomůže rozpojit. Třeba zarezlé šrouby u kol, řidiči vozí tento sprej, aby jím mohli šrouby při výměně disku povolit.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Řidiči ovšem také stříkají WD-40 někdy na zadní, ale velmi často hlavně na přední registrační značku. V dostatečně silné vrstvě. Proč? Odpověď lze vytušit z předchozího odstavce, totiž aby zabránili usazování nečistot a ulpívaní hmyzu. Díky vlastnostem WD-40 nečistoty ze značky jednoduše sklouznou a ta bude stále čistá. Stačí značku pouze pravidelně ošetřovat.

Proč stříkat sprej na značku? Vyhnete se pokutě!

Pokud by někdo spekuloval, že díky WD-40 nebude možné značku vyfotit rychlostními radary, tak je na omylu. Smysl nástřiku WD-40 je přesně opačný. Pokutě se vyhnete tím, že registrační značka bude čitelná. Přesně jak vyžaduje litera zákona, která varuje pod hrozbou přestupku před nečitelnou, špinavou nebo zakrytou registrační značkou. Vyzkoušejte sami, a uvidíte, jestli bude péče o registrační značku díky spreji snadnější.

Používáte na ošetření registrační značky WD-40 nebo máte jinou, lepší techniku?

Zdroj: Autorský komentář Filipa Rakovana

Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články