Řidiči si začali masově rozbíjet brzdová světla. Kladivem se snaží získat to, co automobilky už nevyrábí. Chcete to taky?

Vzít na auto kladivo, to je čisté zoufalství, které by nemělo zůstat bez následků. A také nezůstane, policie takové výtečníky nenechá v klidu.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Jedna věc je zřejmá. Automobilky investují do vývoje nových aut miliony. Dá se pak předpokládat, že výsledkem je auto, které by mělo být v rámci možností dokonalé. Nebo se alespoň v rámci prodejní ceny blížit ideálu. Je pak bláhové myslet si, že domácí kutil a samozvaný úpravce udělá ze sériově vyráběného auta nějaký unikát. Přesněji řečeno originál domácím tuningem vzniknout může, ale jestli půjde o krok k lepšímu, je více než diskutabilní.

Tuning à la Šílený Max? Stačí vzít do ruky kladivo a je to

Filozofická otázka, jedna za všechny. Pokud automobilka ladí aerodynamiku vozu ve větrném tunelu, zvládne garážový tuner vyrobit lepší spoiler bez takového vybavení? Odpovědí je jasné ne. Přesto se stále dokola nadšení jedinci pouští do úprav, které leckdy postrádají smysl. V tomto duchu je mezi automobilovou komunitou v USA víc a víc vidět nový výstřelek. To potvrzují tisíce videí zveřejněných na sociálních sítích a platformách pro sdílení videí.

iZdroj fotografie: iStock

Nový trend se jmenuje „Clear taillights“ a na americké tuningové scéně se šíří extrémně rychle. Přitom nejde o nic vyloženě nového. O co jde? Vrací se zpět trend čirých zadních světel, tak jak to bylo populární před lety. Jistě, tohle tady už bylo. Na internetu je teď řada videí, která ukazují, jak majitelé aut „násilím“ sundávají barevné kusy zadních lamp. Není třeba se na to dívat a dlouze hledat na internetu, jen minimální fantazie postačí.

Jeden z nejlepších tuningů Dacie Duster, jaký jsme kdy viděli. Tahle kára vám ostudu neudělá

Cílem je „vytvořit“ čiré lampy. Takové, jaké v jedné době tunerští výrobci hromadně vyráběli. A dokonce i některé automobilky tu a tam světla tohoto typu na auta dávaly. Zpět ale k myšlence „Clear taillights“ stylu. Kutilové odlamují červené plastové kryty na svých světlech a pokoušejí se vytvořit totálně bezbarvé díly.

Na STK s takovým autem ani nemá smysl jezdit, to neprojde

Jednoduchý postup je vzít kladivo a šroubovák a pomocí lehkého ťukání a páčení odloupnout barevnou vrstvu a dostat se na transportní díl. Samozvaní úpravci tak dosahují žádaného „čistého“ vzhledu. Zajímavé je, že většina z nich ovšem nedává navrch ochrannou vrstvu. Nechává však otevřené a neošetřené díly. Jak moc je výsledný efekt skutečně atraktivní, nelze říct, to je na každém.

@illuminategli

Tik tok made me do it..🫡 #fyp#viral#cleartails#mk6#jetta#vw#dubclub#static

♬ RAGE – scraizis

Jedno je jisté, světlo po takové „úpravě“, nebo spíše po takovém zásahu nelze považovat za kompaktní. Je zde řada rizik, zájem policie je první z nich. Samozřejmě, že takové světlo pak ztrácí svou původní robustnost, minimálně co do ochrany elektrických komponent. A i ohledně světelných vlastností. Otázka, jestli pak takové auto projde technickou, je nasnadě. V USA tohle neřeší, v Čechách by takové auto z STK vyletělo na tři doby.

Líbí se vám taková úprava?

Zdroj: Nate G
Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články