Pořídit si elektromobil může být krokem ekologickým, a pokud jde o provozní náklady, tak i krokem ekonomickým. Zároveň je však třeba počítat s několika specifiky, které se týkají samotné jízdy. Na co musí majitelé elektromobilů často myslet, pokud plánují určitou trasu?

Dojedu to?

První, na co je třeba hledět, je dostatek energie v akumulátoru. Právě množství elektřiny v autě má vliv na dojezd. Ten ovlivňuje řada věcí, od stylu jízdy, přes topení nebo klimatizaci, po elektronické systémy v autě. Při plánování trasy je třeba myslet na to, zda auto danou cestu na jedno nabití zvládne.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Kde jsou nabíječky

Cesta tam je jedna věc, a návrat zpět věcí druhou. Při plánování cesty je proto třeba myslet také na to, aby bylo elektrické auto kde nabít. Dnes k tomu mohou posloužit různé veřejné rychlonabíječky, stanice v obchodních centrech, nebo třeba i hotely, kancelářské komplexy nebo restaurace, které umožní nabití elektrického vozu.

Kudy pojedu?

I samotná trasa má vliv na to, jaká bude spotřeba auta a zda to vůz na jeden zátah dojede. Je rozdíl jet po dálnici, konstantně 130 kilometrů v hodině po rovině, nebo spíše po okresce, pomalejším tempem, kde je častá možnost využití plachtění, nebo také rekuperace, což ke zvládnutí trasy na jedno nabití výrazně přispívá.

Kde budu nabíjet?




Pokud není možné zvládnout celou trasu na jedno nabití, je třeba při svých cestách přemýšlet o tom, kde se bude nabíjet. V takovém případě je vhodné volit primárně rychlonabíječky, kde může dodání energie trvat i desítky minut. Také je vhodné volit nabíjení až v době vybitého akumulátoru, jelikož v počátcích dochází k dobíjení nejrychleji, zatímco posledních zhruba 20 procent kapacity trvá nejdéle.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Jak pojedu?

Ideálně hospodárně. Nejlepší možností v případě jízdy s elektromobilem je využívat plachtění, a v případě zpomalování používat rekuperaci. Právě tento styl jízdy se může pozitivně podepsat na prodloužení dojezdu a tedy zvládnutí i trasy, která je opravdu limitní.